Dagbok – Fredagen den 17 mars 2006


 
 

Jobbade som vanligt i dag. Kajsa i Ormkärrsskolan var ledig i dag också. I dag gick Christina dit ner och vikarierade. Nadja kom till oss istället och vikarierade. Var utan vatten i en timme i morse mellan sju och åtta… Det var något med bygget utanför. Vi blev ju självklart lite försenade med allt då. För min egen del, som var i skalen, innebar det ju att arbetet i stort sett stod still. Lite svårt att fixa grönsaker utan vatten… Men vi fick ihop allt till slut ändå. Vi serverade pannkakor med sylt i dag. Allt flöt på bara bra i dag. Inget speciellt hände. Anne-Mari bjöd på hembakt äppelkaka med vaniljsås till kaffet.
 

Hem direkt efter jobbet. Jenny och hennes kompis Lina åkte med mig i bilen hem till Farsta. Jimmy var hemma när vi kom hem. Han hade nyss gått upp efter att ha sovit till halvtvå efter sitt nattpass på McdDonalds i natt. Jenny och Lina skulle egentligen ha åkt till deras dansträning, men sen så blev den inställd på grund av sjukdom. De var iväg en sväng här i Centrum istället och åt även middag där på McDonalds.
 

Jag höll på och fixade lite här hemma, och sen så åt Jimmy och jag middag redan vid fyratiden. Sen vid femtiden så gick jag iväg mot tunnelbanan för att åka in till stan. Jag mötte upp med fem av mina arbetskamrater, Snurran, Monica, Mita, Nadja och Anne-Mari, vid Centralen. Sen så tog vi bussen ut till SVT-huset vid Gärdet för att vara med vid direktsändningen av ett avsnitt i den nya programserien ”Rampfeber”.
 

För er som inte såg Rampfeber på teve så kan du läsa HÄR och HÄR om det. Det var kul att vara med. Jag tycker alltid att det är roligt att gå på teveinspelningar. Det är kul att se hur det går till ”bakom kulisserna”. Däremot så var väl programmet i sig kanske ingen direkt höjdare… Att se det där, live, är ju en sak, men att se det hemma i tevesoffan är ju en helt annan sak. Spelade in avsnittet, så jag ska titta på det, från den sidan, en annan kväll. Rätt person, Magnus Hedman, vann i alla fall.
 

När allt var slut så promenerade vi bort mot Karlaplan, och därifrån tog vi tunnelbanan. Jag bytte vid Slussen, och åkte sedan hem emot Farsta. Kom hem vid halvelvatiden. Alla i familjen var hemma och hade varit så hela kvällen. Jag slökollade sen på ”Big Brother” mellan halvelva och halvtolv, och resten av kvällen, fram till ettiden, blev det datorn som gällde.
 

 


Kommentarer
Postat av: Angela

Jasså minsann, det är till att vara ute och ränna på kvällarna ;-)

2006-03-18 @ 08:24:28
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Ja! För en gångs skull! ;-)

2006-03-18 @ 13:17:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Visst behöver man lite variation ibland. Åtminstone just nu!

2006-03-18 @ 13:58:20
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Absolut! Nu har nog min vinterdeppighet nått sin kulmen tror jag!

2006-03-18 @ 14:00:21
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Usch ja, den som ändå kunde känna så. Känner mig som en påse nötter i uppförsbacke! Nu ska jag laga middag efter att ha suttit vid skärmen ända sedan 08.00 i morse med jobb...

2006-03-18 @ 15:42:40
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Jag känner mig också ungefär så fortfarande... Men jag tror ändå att jag har nått toppen nu...eller botten kanske man ska säga... Jag tror att det vänder nu...

2006-03-19 @ 09:59:56
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0