Dagbok – Lördagen den 11 mars 2006


 

Mobilen ringde klockan sju i morse. Duschade, gjorde mig i ordning och åt frukost förstås. Jimmy gick upp åtta, Borzko halvnio, och Jenny nio. Alla duschade, gjorde sig i ordning och åt frukost förstås också.


Sen så hade vi lite födelsedagsfirande, bara vi i familjen. Jenny, Jimmy och Borzko uppvaktade mig i efterskott på 45-årsdagen (fyllde den 7:e), och jag, Jimmy och Borzko uppvaktade Jenny i förskott på 16-årsdagen(fyller den 13:e)! Det här fick jag: av Borzko: en halskedja i oxiderat silver med en typ droppe med en sten i, av Jimmy: ett presentkort på att han ska köpa två biljetter på Blocket till någon av Iron Maiden-konserterna i höst, av Jenny: ett örngott med hjärtan på + en mascara + en kajalpenna + en träslev att hänga på väggen som hon har gjort i träslöjden. Vad Jenny fick av oss får ni läsa om i hennes blogg.


Sen så stack alla iväg på olika håll. Borzko gick till Centrum till en av Frisörerna för att klippa sig. Jimmy åkte iväg med bilen för att möta upp med sin kompis Kristian och hans familj, för vidare avfärd till Flottsbrobacken i Huddinge, för att åka snowboard hela dagen. Jag och Jenny gick till Centrum, först till Farsta Tobak för att hämta ut biljetter, och sen till Sol-Akuten där vi solade i en kvart var.


(Biljetterna som jag hämtade ut var sex biljetter till direktsändningen i TV4 av ”Rampfeber” på fredag, den 17 mars klockan 20.00. Det är ett nytt program i tio avsnitt som ska vara ungefär som ”Let’s dance” fast med sång istället för dans. Vi är sex stycken jobbarkompisar som ska kolla på första avsnittet. Vi tycker att vi så sällan gör någonting tillsammans och kände för att göra något. Och det som är bra med det här är att det kostar bara 50:- kronor per person. Så på fredag får ni kolla om ni ser mig i publiken!)


När vi kom från Centrum så tog vi bilen och så åkte jag och Jenny till Länna för att handla på Willys. Vi handlade för cirka 850:- kronor i dag. Hem sen och packade upp allting. Borzko var hemma när vi kom hem. Han var kortklippt och fin efter besöket hos frisören. Packade upp allting och sen så åt vi lunch tillsammans.






Sen så hjälptes vi tre åt hela dagen. Först och främst så hjälptes vi åt med att förbereda allting till i kväll. Vi skar grönsaker, blandade dippsåser, skar korv och ost, och förberedde allt annat. Lite annat här hemma gjorde vi också: strök kläder, dammade, bytte lakan, m.m. Åt lite middag sen vid fyratiden. Jimmy kom hem sen från snowboardåkningen strax efter fem.







Klockan sex så kom gästerna. Det var den närmaste släkten som kom. Till buffén klockan sex så var vi tio stycken: jag, Borzko, Jimmy, Jenny, Mamma, Pappa, Dragica, Mathias, Anette och Kenneth. Sen kom Kristian vid halvåttatiden, och Maria och Patrik kom inte förrän vid niotiden. (Elsie och Mirko saknades i dag).







Av Mamma och Pappa fick jag 500:- kronor plus tulpaner, av Dragica fick jag 500:- kronor plus en blombukett, av Mathias, Anette, Kenneth, Maria och Patrik fick jag ett uppläggningsfat med tre skålar plus en blomma, av Kristian fick jag tulpaner. Vad Jenny fick får ni läsa om i hennes blogg.







Satt i två timmar i köket och åt, drack och pratade. Vi hade massor på buffén: fyra sorters kex, två sorters hårdost, två sorters dessertost, två sorters mjukost, tärnad ost, tärnad fetaost, ölkorvar, kräftstjärtar, två sorters dippsåser, två sorters paprika, morötter, rädisor, gurka, cocktailtomater, två sorters päron, salta pinnar, snacks-mix, tre sorters oliver, vindruvor, och säkerligen en hel del till som jag har glömt bort nu. Rödvin, starköl, folköl, cider, läsk och saft fanns för alla olika smaker också.







Klockan åtta så gick vi alla upp till vardagsrummet. Där blev det kaffe och godis. Och så tittade vi förstås på Melodifestivalen! Den här gången blev det inte riktigt som jag ville, som det ju har blivit två lördagar tidigare. Jag tyckte att de två klart bästa var Carola med ”Evighet” och Roger Pontare med ”Silverland” och som bidrag till andra chansen ville jag ha Rednex med ”Mama take me home” Men Pontare kom ju i alla fall med till andra chansen så han kanske kommer med trots allt.


Efter festivalen så satt vi och pratade, fikade, drack, åt och hade det trevligt. De sista gästerna gick strax före tolv. Då hjälptes vi alla fyra åt att röja upp och ta hand om all disk. Kom i säng strax före ett.


Det var i alla fall en mycket trevlig kväll tycker jag. Jag älskar min familj! Och jag tycker mycket, mycket om min släkt!


Kommentarer
Postat av: Angela

Tänkte väl det! Att ni som allltid hade en trevlig familjefest och blev firade! Bordet såg väldigt smaskigt ut, synd man inte var i närheten ;-)

2006-03-12 @ 13:38:00
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Ja, vi hade det som vanligt trevligt! Och det var faktiskt smaskigt! Trots att det mesta faktiskt var nyttigt! ;-)

2006-03-12 @ 15:00:27
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

Åh, grattis i efterskott!!!! Ni ser ut att ha det så mysigt!!

2006-03-12 @ 16:09:22
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

Tack Sara! Kul att du kikade in! Och att du kommenterade! Och vi hade det jättemysigt!

2006-03-12 @ 16:11:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bittan.

Åhhh..Så mysigt det ser ut!Men hörru du,ni ser ju ut som 2 systrar!Så otroligt fina foto.Ja,det är skönt med familjen,släkten...trots att man inte valt den s.a.s.
Kramarom er alla o önskar fin Söndagkväll.

Postat av: Bim

---> Bittan! Hahaha! Tack ska du ha! Det var snällt sagt av dig! Men jag tror inte att vi ser ut som två systrar inte! ;-)

2006-03-12 @ 18:18:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0