Dagbok – Lördagen den 18 mars 2006


 

Mobilen ringde klockan sju i morse. Strålande sol var det utanför fönstret då. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Klockan åtta gick Borzko och Jimmy upp. Då åt vi tre frukost tillsammans. Vid niotiden så åkte de iväg med Jimmys bil. De skulle till OKQ8 i Huddinge för att meka med Jimmys bil som läckte olja.

Själv så gav jag mig ut på en promenad när klockan var kvart över nio. Tyvärr så hade solen då redan hunnit försvinna bakom molnen… Men det var ganska så skönt ute ändå. Första promenaden på mycket, mycket länge som jag gick i min lite tunnare jacka (istället för den tjocka vinterjackan), barhuvad (istället för att ha pannband), och med handskar (istället för de tjocka vantarna).






Jag gick Hökarängsvarvet plus en liten omväg så det blev ganska så exakt en timmes promenad. Sen så gick jag till Centrum och köpte en present till min Moster Elsie som fyller 78 år i dag. När jag kom hem igen så hade Jenny precis vaknat, så hon åt frukost samtidigt som jag åt lunch.


Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Borzko och Jimmy kom hem så småningom från sitt mekande. Allt hade gått bra för dem med bilen. Sen höll alla på med lite allt möjligt på eftermiddagen. Vid halvfyra sedan så skiljdes vi åt.


Jenny skulle ha ”Tjej-kväll” här hemma, så hon var lovad att ha föräldra- och syskon-fritt mellan halvfyra och ett. Borzko åkte hem till sin Mamma Dragica i Hallunda för att tillbringa kvällen där. Han fick låna Jimmys bil. Själv så skulle jag fira min Moster tillsammans med min Mamma Gun. Jimmy följde också med en stund.







Vi hämtade upp min Moster i Rågsved och sen så åkte vi och hämtade upp min Mamma i Örby. Sen åkte vi till restaurangen Örby Bar & Kök. Där bjöd Mamma oss på middag. Jag åt scampi med currysås och ris. Och till efterrätt så åt jag sorbet med grädde. Och så kaffe förstås. Alla var nöjda med sina olika maträtter och efterrätter. Vi firade Elsie med presenter också. Jag fick även 500:- kronor av henne i försenad födelsedagspresent eftersom hon inte var med då när vi firade min födelsedag.







Sen vid sjutiden så körde jag först hem Elsie till Rågsved, och sen körde jag Jimmy hem till hans kompis Kristian i Hagsätra. Och sen så åkte Mamma och jag hem till Örby där Pappa också var. Jag skulle tillbringa resten av kvällen där eftersom Jenny hade sin tjejkväll hemma.


Mamma, Pappa och jag tittade förstås på Melodifestivalen. Vad jag tyckte och trodde kan ni ju läsa om i föregående inlägg. Jag ringde några gånger på ”The Poodles”, men tyvärr så vann ju Carola… Tycker att det var en bra show i alla fall. Lena Ph var jättebra tycker jag. Spännande blev det ju också.


Sen så slötittade vi på lite annat på teve. Jag löste lite korsord också. Satt och pratade och åt en massa gott, snacks och godis, också. Vid kvart i ett så åkte jag sen hem till Farsta. Borzko kom hem ungefär samtidigt. Jennys tjejkompisar hade precis blivit hämtade av en förälder och åkt hem. Det var undanplockat och snyggt här hemma. Pratade en stund och sen så blev det sängen vid halvtvåtiden. Jimmy kom hem vid tvåtiden. Han hade varit i stan på en pub och tagit ett par öl, och sen på fest hos en kompis i Hagsätra. 


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Äntligen! Som jag väntat... trodde som vanligt att regeringen hade ransonerat bort lördagarna i Stockholm ;-) *Kram*

2006-03-19 @ 18:09:41
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Konstigt! Jag fick ett mail med din kommentar! Men kommentaren finns inte här! Mystiskt! Men lugn! Regeringen har inte ransonerat bort lördagarna här i Stockholm! Jag har inte hunnit med att blogga bara! ;-)

2006-03-19 @ 18:14:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Men NU syns din kommentar! :-)

2006-03-19 @ 18:15:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Jag misstänker Regeringen. Kan dom inte ransonera bort Lördagarna så kanske dom börjar lite smått med kommentarerna ;-) Det var besvärligt att posta kommentaren och jag fick besked om att något fick fel...? Men, ja jag är i alla fall glad att jag fick din lördag ;-)

2006-03-19 @ 18:23:57
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hahaha! Och jag är glad över att det finns någon som direkt saknar en när man är lite sen med bloggningen! ;-) :-) *KRAM*

2006-03-19 @ 18:25:33
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0