Dagbok – Onsdagen den 1 mars 2006



Jobb i dag också. I dag fick vi också en och en halv timmes sovmorgon, så vi började klockan halvåtta istället för klockan sex. Vi var fulltalig personalstyrka i dag. Vi serverade kycklingwok i dag. Vid fikat så grattade vi Monica som fyllde 47 år i dag. Maria (Christinas dotter), som jobbade hos oss förut, kom med sin lilla bebis Cornelia och hälsade på. Glass till fikat fick vi i dag också. Klockan halvett så hade vi en liten kurs för oss alla. Det kom en kille och berättade lite om Första Hjälpen och visade lite nya saker som vi har köpt in. Det tog lite drygt en timme, så sen gick vi hem en kvart tidigare, cirka kvart i två.

Jimmy hade nyss vaknat när jag kom hem vid tvåtiden. Han hade sovit mellan halvåtta och halvtvå efter sitt nattpass på McDonalds mellan tio och sju. Han åt frukost och duschade. Sen packade han ihop lite prylar och vid tretiden åkte han hem till sin kompis Kristian i Hagsätra för ett litet LAN med Kristian och en annan kompis, Jimi, till på fredag.

Jag höll på och plockade med lite allt möjligt här hemma. Jenny kom hem från sin Sportlovsskola vid halvfyratiden. Då åkte hon och jag direkt till Heron City i Kungens Kurva. Där såg vi den svenska filmen ”Frostbiten”. En skräckfilm / komedi om vampyrer i Norrland. Den var ganska så konstig, rolig ibland, lite läskig ibland, men ändå på något sätt rätt så bra. Bra gjord med häftiga effekter, men tyvärr lite dåligt skådespeleri ibland.  

Efter filmen så åt Jenny middag på McDonalds. Jag tog bara en fika. Hemma i Farsta igen vid sjutiden. Borzko kom hem ungefär samtidigt från jobbet. Han och jag åt middag tillsammans då.

Kvällen blev lugn för oss alla tre som vanligt. Borzko tittade på sport på teve i vardagsrummet. Jenny satt vid datorn i sitt rum. Jag satt med min dator i köket. Kollade på ”Big Brother” på teve, och sen så blev det musik i radion resten av kvällen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0