Dagbok – Tisdagen den 28 mars 2006


 

Jobb som vanligt i dag också förstås. I dag serverade vi fiskpanetter (senapskryddade), potatis (kokt) och filsås (med chili-lingon). Inget speciellt hände på jobbet i dag.

Hem direkt efter jobbet. Jenny åkte med mig hem i dag, för hon slutade vid tvåtiden. Höll på och fixade med lite allt möjligt när jag kom hem. Vid fyratiden så kom Jimmy hem. Han blev kvar hos sin kompis Jimi i natt och i dag och LAN:ade. Vi tre åt middag tillsammans vid fyra.

Jimmy stack iväg vid halvfemtiden, för Patrik (kusinens pojkvän) ringde och behövde hjälp. Han jobbar med budbilsdistribution och hade kris så Jimmy fick hjälpa till att köra ut paket. Vid femtiden sen så stack Jenny iväg till sin dansträning i Skärholmen. Jag gick samtidigt till Centrum till Sol-Akuten där jag solade i femton minuter (30:-) för nionde gången. Sen gick jag till torget och köpte tre buketter tulpaner (100:-).







Sen så blev det slappande i kökssoffan med datorn som vanligt. Mycket nyhetsläsning, bloggläsning, krönikeläsning, kolumnistläsning, m.m. Slötittade på teve så småningom lite också. Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Jimmy kom hem från sin budbilskörning vid niotiden. Han hade kört ut paket på Södermalm. Fyra och en halv timmes arbetstid blev det för honom. Det var första gången som han hjälpte till där, och han tyckte att det var jättekul. Sen kom Jenny hem från dansen vid halvtiotiden. Fika och pratstund blev det sen hela familjen tillsammans.



Kommentarer
Postat av: Angela

Filsåsen med chililingon låter mycket spännande!

2006-03-29 @ 08:14:25
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Ja, den var faktiskt jättegod! Men ungarna var lite skeptiska... ;-)

2006-03-29 @ 18:33:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0