Kylskåpspoesi

Eftersom min favoritbloggare nummer ett, Angela, uppmanade oss andra bloggare att visa hur våra kylskåpsdörrar ser ut så gör jag självklart det. (Här är förresten hennes).


 

Min kylskåpsdörr är fullproppad av kylskåpsmagneter som är broderade av mig. Jag köper alla magneter som jag hittar som går att brodera. Jag har massor liggande som ska broderas så småningom.




 



 

 

Förut så samlade jag på alla slags kylskåpsmagneter. Men när vi flyttade hit till Farsta för drygt ett år sedan så slängde jag alla magneter utom de som jag har broderat.


 

Cirka 75 stycken är de nu. Och jag har säkert cirka 25 stycken som ligger och väntar på att bli broderade. Förut om åren broderade jag jättemycket. Inte bara kylskåpsmagneter, utan tavlor och bonader. Men nu för tiden så broderar jag nästan ingenting.


 

Jaha, tänker ni nu, var har familjen alla ”viktiga papper” som alltid brukar hänga på kylen!? Jo, de har vi på två stycken anslagstavlor som hänger strax bredvid, bara ”runt hörnet”, i hallen.




 


 



 

Väggen som var mellan vårt kök och vår hall är borttagen. Det är bara en liten bit kvar precis vid ytterdörren, och en liten bit vid kylskåpet.


 

Så här ser köket och hallen ut när man står på dörrmattan.




 


 



 

Och så här ser köket och hallen ut sett från trappan till övervåningen.




 



 

 

Är du mer nyfiken på hur vår lägenhet ser ut så kika in i mitt fotoalbum på Windows Live Spaces och titta i fotoalbumet som heter ”Farsta – Nya Lägenheten – 2005”. Där finns 44 fotografier tagna här i lägenheten, fast för ungefär ett år sedan.


 

Och jag gör väl som Angela och uppmanar er alla andra att visa era kylskåpsdörrar!  


Kommentarer
Postat av: Angela

Jag visste det! Att jag skulle bli brädad ;-) eller golvad kanske är ett bättre uttryck!

2006-11-08 @ 18:55:16
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Du får väl sätta igång med att brodera då! ;-)

2006-11-08 @ 20:05:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Åhh, jag måste visa mitt kylskåp sen när min dator är med på noterna. Vi har jätte problem, jag hoppas det är fixat till helgen. Bim, vilka underbara kylskåps magneter. Du är fanktiskt som kan sy detta.

2006-11-08 @ 20:31:36
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, visa gärna din kylskåpsdörr du också. Tråkigt att ni har datorproblem. Det har nästan alltid vi också på någon av datorerna. Tack för berömmet om mina magneter! :-)

2006-11-09 @ 15:21:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Okej! Kul! Jag springer över till dig och kollar! ;-)

2006-12-03 @ 20:49:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Nu har jag lagt in en bild på mitt kylskåp. Bättre sent än aldrig heter det ju. Första bilden jag la in sedan jag började blogga. Kommer säkert lägga in flera bilder så småningom....

2006-12-03 @ 20:50:33
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0