Lördagen den 11 november 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse, precis som nästan alla mina lediga dagar. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Satt en stund vid datorn sen och läste lite nyheter. Borzko hade gått upp redan klockan fyra och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jimmy skulle sova till tiotiden i dag. Jenny gick upp klockan nio. Då åt hon och jag frukost tillsammans.


 

Sen vid strax före tio så gick vi ner till Centrum för lite shopping. Jenny handlade sig ett par mjukisbyxor på Stadium och ett par gympaskor på Din Sko. Hon handlade också Fars Dags-present till Borzko, en bok plus lotter, från henne och Jimmy. Jag handlade några pocketböcker i Fars Dags-present till min Pappa.


 

Vid elvatiden så kom även Jimmy till Centrum. Då blev det shopping på OnOff. Först så pratade vi om min gamla bärbara dator med ”vår” trevliga försäljare Kent. Nu har den ju varit borta i snart två och en halv månad sammanlagt. Vi blev erbjudna antingen en lånedator tills vår dator kommer tillbaka, eller presentkort på femhundra kronor på OnOff.


 

Vi tackade ja till pengarna. Och sen så handlade vi upp dem direkt plus en hel del till. Vi köpte ett tevespel: ett PlayStation 2. Plus tillbehör: en extra spelkontroll, ett minneskort, två mikrofoner, och spelet SingStar Svenska Hits. Jimmy köpte spelet Black.


 

Sen så gick vi till affären Game och handlade lite fler spel. Jimmy köpte spelet HitMan Blood Money och jag köpte SingStar, Crash Bandicoot The Wrath och Cortex, och Sonic Mega Collection Plus.


 

Vi kom hem från Centrum igen vid halvettiden. Borzko hade precis kommit hem från jobbet då. Vi åt alla fyra lite lätt lunch. Sen efter det så installerade vi vårt PS2 och invigde det. Först så sjöng jag, Jimmy och Jenny massor med låtar från de två SingStar-skivorna. Borzko gillar inte att sjunga så han satt bara och lyssnade. Och efter det så testade vi de fyra spelen som vi köpte till.








 

Höll på större delen av eftermiddagen med PS2. Middag åt vi sen alla fyra vid halvfemtiden. Efter middagen så blev det tevespelande igen. Vid sjutiden sen så stack både Jimmy och Jenny iväg på varsitt håll. Jimmy skulle på fest hos en jobbarkompis. Jenny skulle möta upp med några klasskompisar, sen gå på fest, och sen förmodligen sova hemma hos en av tjejerna.




    


    




 

Vid halvåttatiden sen när det bara var Borzko och jag kvar hemma så satte vi oss i vardagsrummet och tittade på Idol som jag hade spelat in i går. Inte lika roligt att se det i efterhand när man redan visste hur det gick. Men ändå kul att se Idolernas uppträdanden. Marcus var som vanligt bäst tyckte jag. Erik var näst bäst. Johan var ovanligt bra i går. Felicia är väl bra fast lite intetsägande. Cissi var inte så bra i går, hon var rätt person att åka ut, även om jag tycker om hennes stil.


 

Efter att vi hade sett klart Idol-programmet, Hey Baberiba, och Idol-omröstningen så satte jag mig med datorn. Borzko slötittade på lite allt möjligt på teven. Nu är klockan halvtolv och han har nyss gått och lagt sig för han var trött. Själv så blir jag väl sittande här vid datorn till ettiden som vanligt. Eller om jag ska ta att spela lite PS2 kanske!?..


Kommentarer
Postat av: A

Hej, gud vilken fin mössa Jenny hade, vet du möjligtvis vart hon köpt den? (A)

2006-11-12 @ 11:40:22
Postat av: Bim

---> A: Hej A! Ja, mössan är jättefin, den är liksom lite "hängig" bak. Och så har hon matchande vantar till. Om jag inte kommer ihåg fel, så köpte hon dem på H&M. Jag ska fråga henne, och så skriver jag en ny kommentar här senare.

2006-11-12 @ 12:21:45
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Har hört av kompis att detta är så kul med ps2. Ni ser ut att ha kul? Underbarta bilder som vanligt!!

2006-11-12 @ 13:57:31
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, det är jättekul! Vi har alltid spelat mycket tevespel periodvis. Och vi har också sjungit en hel del karaoke periodvis. Vi har tre gamla tevespelskonsoler och en gammal karaokemaskin. Men nu är det ännu roligare med PlayStation 2 och med SingStar! Jag kan klart rekommendera! Och tack för berömmet om bilderna! :-)

2006-11-12 @ 16:39:00
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> A: Mössan är köpt på H&M och kostade 98:- kronor. Finns även halsduk i samma.

2006-11-12 @ 16:39:50
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: A

Tack så mkt, får kila till hm i morogn och kolla om jag hittar någon!

2006-11-12 @ 16:45:16
Postat av: Bim

---> A: Varsågod! Det var så lite så! Hoppas du hittar!

2006-11-12 @ 16:46:46
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0