Lördagen den 18 november 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse, precis som nästan alla mina lediga dagar. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det gröt och fika till frukost, och så lite nyhetsläsning i datorn.


 

Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonrutiner. Jimmy var ju inte hemma, han var ju på Ålandsbåten. Jenny var inte heller hemma, hon sov hos Robin i natt.


 

Vid niotiden så gick jag iväg ut på en promenad. Jag hade egentligen tänkt mig att gå en tvåtimmarspromenad in till stan. Men efter att jag kom till Hökarängen så insåg jag att det fick bara bli en entimmespromenad i dag. Det var inte speciellt skönt ute. Mörkt, grått, dimmigt, disigt, snålblåst, duggregn, och dessutom så hade jag glömt handskarna hemma så jag frös om händerna.


 



 



 

Gick Hökarängsvarvet i ganska så precis en timme. Sen när jag kom till Farsta Centrum så gick jag till SolAkuten, och där så solade jag solarium i femton minuter. Åh, vad det var skönt! Jag har tänkt mig att sola en hel del nu framöver så jag har lite färg till Thailand.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 6 minuter och 25 sekunder

Antal steg: 7.946

Distans: 6 kilometer och 750 meter

Förbrukade kalorier: 240



 



 

Hemma igen vid halvelvatiden. Borzko var inte hemma då, han hade gått iväg till FarstaHallen vid halvtiotiden för att träna. Jag höll sen på med lite allt möjligt här hemma, och så varvade jag med stunder vid datorn. Lunch blev det förstås också.


 

Borzko kom hem från gymmet vid halvettiden. Han åt lunch och fixade lite. Sen så stack han iväg vid halvtvåtiden igen. Han åkte till SöderStadion för att möta upp med några jobbarkompisar, och sen så skulle de se Hammarby spela fotboll i Royal Legue mot Lilleström.


 

Min eftermiddag fortsatte med lite allmänt fixande här hemma, och så datorstunder däremellan. Sen vid halvfyratiden så stack jag iväg med bilen. Först så åkte jag in till Medborgarplatsen där jag hämtade upp Jenny hos Robin.



Sen så åkte hon med mig för att hämta Jimmy vid Ålandsbåten. Klockan fyra så kom Birka Princess in som han hade åkt med. Efter lite felåkningar av mig på Söder, och efter att ha kört hem en av hans jobbarkompisar, så kom vi sen hem.


 

Vi åt middag direkt när vi kom hem. Sen efter det så satte sig Jenny på sitt rum vid datorn. Jag och Jimmy satte oss i vardagsrummet med våra datorer. Vi tittade samtidigt på ”Idol” som jag hade spelat in i går.


 

Marcus och Erik var fantastiskt bra igår båda två tyckte jag. Jag hoppas verkligen att det blir de båda i finalen. Felicia åkte ju ut i går, och jag hoppas att det blir Johan som åker ut nästa fredag. Nu vet jag knappt vem jag hejar på av Marcus och Eric. Jag har ju hela tiden hejat på Marcus, men Eric har ju bara blivit bättre och bättre. Jag skulle helst vilja att de fick dela på förstaplatsen!


 

Borzko kom hem från fotbollsmatchen vid sextiden. Då åt han middag, och sen så satt han med oss i vardagsrummet och tittade på Idol.


 

Vid åttatiden sen så åkte jag, Jenny och Jimmy iväg. Först åkte vi till McDonalds i Västberga och lämnade av Jimmy där. Han skulle jobba ett nattpass mellan nio och sju, men han var ju inte riktigt i form att köra bil själv efter Ålandsresan, så vi var snälla och körde honom dit.


 

Sen åkte Jenny och jag till Farsta Centrum. Var inne på HemKöp och handlade chips och godis, och sen en sväng till McDonalds och köpte varsin McFlurry Pepparkaka.


 

Här är två av de fina dekorationerna på parkeringen vid Farsta Centrum.




 



 


 

Sen vid niotiden så satt både Borzko, Jenny och jag i vardagsrummet och åt en massa gott och slötittade på teve. Jag hade även min bärbara dator i knäet och Jenny lånade Jimmys dator.


 

Nu är klockan elva, och jag ska nog ta och spela tevespel i ett par timmar nu innan sängen.


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Åhhh, nu längtar jag till advent, när jag ser din bild på hjärtan. Nu behöver vi ljus i detta land. Elräkningen, skiter jag i, bara jag får lite ljus. Men jag har ju värmeljus överallt, precis som du, tack och lov att de inte är så dyra.

2006-11-19 @ 11:52:03
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, jag längtar faktiskt också till första advent. Det är så mysigt att ta fram allt som lyser. Jag accepterar också att jag får en hög elräkning. Och värmeljus gör jag av med massor, men de kostar ju nästan ingenting.

2006-11-19 @ 12:41:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

markus ser ganska ävklig och läskig ut, ush

2006-11-19 @ 17:11:32
URL: http://vogue.webblogg.se
Postat av: Bim

---> "Vogue": Nej, det håller jag inte med om. Jag tycker att han ser snygg och trevlig ut.

2006-11-19 @ 18:44:02
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0