Söndagen den 19 november 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse som vanligt. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det gröt och fika till frukost, och nyhetsläsning i datorn. Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonrutiner. Jenny sov. Jimmy kom hem från jobbet efter sitt nattpass, vid kvart över nio. Han gick då och la sig direkt för att sova.


 

Strax före halvtio gick både Borzko och jag iväg, fast åt olika håll. Han gick ner till FarstaHallen för att träna. Jag gick ut på promenad. I dag var det sol, så det var mycket skönare än i går. Men det var ganska så kallt, bara ett par plusgrader, och så en ganska så kylig vind.





 

 

 



Jag gick till BEA i Svedmyra, det tog cirka tre kvart. Gick och tittade på alla grejer på nedervåningen där. BEA är en ICA-butik som har matvaror på övervåningen, och massor med olika prylar på nedervåningen. Jag kollade på lite olika advents- och jul-saker, men jag köpte ingenting. Promenerade sen tillbaka till Farsta, och det tog då också cirka tre kvart.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 37 minuter och 44 sekunder

Antal steg: 11.473

Distans: 9 kilometer och 750 meter

Förbrukade kalorier: 347





 

 

 



Kom hem vid elvatiden. Jenny hade alldeles nyss vaknat då. Hon åt då frukost medans jag åt en lätt lunch och tog en fika, och så satt vi och pratade en stund.


 

Sen så höll jag på som vanligt här hemma och fixade och grejade med lite allt möjligt. Varvade med stunder vid datorn också.


 

Jenny var mest på rummet. Hon satt vid datorn, och så rensade hon i sin dator och förberedde till sin nya dator. Hon städade även på sitt rum.


 

Borzko kom hem från gymmet vid halvtvåtiden. Han höll på och fixade lite här hemma, och sen så stack han iväg vid tretiden igen. Först skulle han åka och tanka bilen och fixa lite med den. Och sen skulle han hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök med middag.


 

Jenny och jag gick en sväng till Centrum vid tretiden. Vi var på SolAkuten och solade i en kvart var. Det var min andra gång.


 

Sen så fortsatte Jenny att städa på sitt rum och att rensa och fixa i sin dator. Själv så gick jag upp till vardagsrummet och spelade lite tevespel. Det blev ”Lego – Star Wars 2 – The Original Trilogy” på PlayStation 2.


 

Vid femtiden så vaknade Jimmy. Han gick upp och duschade, och sen så åt han, Jenny och jag middag tillsammans. Jimmy hjälpte sen Jenny lite med hennes dator.


 

Efter det så spelade jag och Jimmy tevespel en stund. Det blev ”Champions of Norrath”. Vi spelade fram till klockan åtta. Då åkte Jimmy iväg för att jobba ännu ett nattpass mellan nio och sju.


 

Resten av kvällen spenderas nog vid datorn för min del. Och Jenny ska fortsätta att fixa med sin dator och sitt rum.


 

Måndag i morgon igen tyvärr…


Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag ser att Thailandförberedelserna (SolAkuten) är i full gång! :)
Min kära man, på uppdrag av mig, kollar priser på snöturistorter i Kroatien (ja, vi har en del sådana oxå :)
Kramis,Natta

2006-11-20 @ 14:42:17
Postat av: Bim

---> Natalie: Hej Natta! Alltid lika kul när du hör av dig och kommenterar! Jaså!? Så det ska blir skidåkning för er kanske!? Vad mysigt! Skriv och berätta mer sen! *Kram*

2006-11-20 @ 15:30:05
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0