Torsdagen den 2 november 2006

I dag jobbade jag, fast inte på jobbet. Jag var på en konferensresa med jobbet till Åland över dagen. Vi var nitton stycken sammanlagt som åkte. Vi var: delar av personalen från expeditionen, mattanterna, vaktmästarna, och städarna.




 

 



 

Gick upp halvfem. Duschade, och gjorde mig i ordning. Tog en fika också innan jag gav mig ut i kylan, minus sju grader klockan kvart över sex när jag gick. Gick till tunnelbanan, fick stå och vänta för tunnelbanan var förstås försenad. Men så småningom så kom jag till Slussen där jag mötte upp med några av mina jobbarkompisar.




 



 

 

Tog bussen sen till Viking Line-terminalen där vi mötte upp med resten av oss. Gick ombord på ”Isabella” vid halvåttatiden. Gick först till vårt konferensrum där vi lämnade av ytterkläderna. Sen så gick vi och åt en väldigt fin frukostbuffé.




 


 



 

Konfererade sen hela ditresan. Avbrott hade vi förstås lite då och då för fika-, rök-, och toalett-pauser. Fick en stor ost- och skink-macka till lunch också. Konferensen var givande. Det handlade mycket om vår fysiska och psykiska arbetsmiljö.




 



 

 

Solen lyste från en klarblå himmel när vi åkte från Stockholm. Men det blåste en hel del. Och när vi kom ut på öppet hav så blåste det mer än en hel del… När vi kom fram till Åland så var det full snöstorm. De hade nog fått vår snöstorm som vi hade här hemma i går. I Mariehamn så bytte vi bara båt till ”Amorella”, och så gick båten tillbaka mot Stockholm igen.




 



 

 

På hemresan så hade vi fri tid. Vi åt en underbar Buffé. Satt länge och åt, åt, åt, och drack. Sen så kikade vi i taxfree och i parfym- pryl-shopen. Satt också länge uppe i dansbaren och pratade och lyssnade på musiken. Jag drack (som vanligt) ingen alkohol, utan jag köpte mig några goda alkoholfria kaffedrinkar istället. Till maten höll jag mig till vatten.




 



 

 

Handlade bara hem lite godis till Jimmy och Jenny, det var allt. Så det gick ju inte mycket pengar i dag precis. Klockan sju så kom båten till Stockholm. Jimmy var snäll och kom och hämtade mig med bilen. Inget snökaos i Stockholm i dag, så det gick fort att köra hem sen.


 

Jenny hade nyligen kommit hem när jag och Jimmy kom hem. Hon hade sovit länge i dag, sen tagit det lugnt. På eftermiddagen och tidiga kvällen hade hon varit hemma hos Robin. Sen skulle han på innebandyträning och då åkte hon hem. Jimmy hade jobbat mellan sju och fyra i dag.


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Det hade varit en lite bättre dag för honom i dag än i går… I går så gick han upp klockan fyra på morgonen, och kom hem från jobbet klockan elva på kvällen… Och sen så gick han upp klockan fyra i morse igen…


 

Vid niotiden så satte sig jag, Jimmy, och Jenny uppe i vardagsrummet och slötittade på ”MTV Europe Music Awards”. Jimmy spelade en hel del PSP samtidigt. Jag satt med datorn i knäet samtidigt. Jenny tittade bara på teve. Vi åt upp godiset från Åland också. Borzko gick och la sig tidigt. Han var självklart trött efter gårdagen och dagen.


Kommentarer
Postat av: sanna

Låter som en toppen bra resa:D. Åkte precis samma båtar som dig fast igår :) men var på konferans med mitt innebandylag på båtarna för ett tag sen också, vi fick också en stor ost- och skink-macka :D mums!

2006-11-02 @ 23:48:47
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, det var verkligen en jättetrevlig resa! Och jag är glad att vi åkte i går, och inte i torsdags när du åkte... ;-)

2006-11-03 @ 08:42:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0