Lördagen den 14 oktober 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse, precis som de flesta lediga dagar. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Gröt och fika blev det till frukost sen. Borzko hade gått upp redan klockan halvfem och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jimmy sov, han skulle sova till tolv i dag. Jenny var inte hemma, hon sov hos Robin, och hon skulle också sova till tolv i dag.


 

Internet strulade som vanligt på morgonen. Sjuttonde dagen i rad i dag. Ringde till UPC/Chello när de öppnade klockan nio. De säger fortfarande samma sak. De har driftstörningar i Farsta och de jobbar på problemet… De har bytt ut någon del som de trodde var fel på. Men det hjälpte inte. Så Internet kommer förmodligen att fortsätta att strula framöver också…


 

Vid halvtiotiden så gick jag ut på en promenad. Gick Hökarängsvarvet i dag. Sen så gick jag en sväng till Centrum. Där var jag på Åhléns och köpte mig två stycken typ snusnäsdukar att ha runt halsen, och så köpte jag tio stycken galgar. Hemma igen vid elvatiden.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 5 minuter och 0 sekunder

Antal steg: 7.289

Distans: 6 kilometer och 190 meter

Förbrukade kalorier: 220




 

 



 

Satt en stund vid datorn när jag kom hem. Tog en fika också. Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. Han åt frukost och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Vid ettiden sen så gick han och jag till Centrum och mötte upp med Jenny som kom med tunnelbanan från Robin.


 

Sen så var vi alla tre på HemKöp och handlade massor med ätbart till kvällen. När vi kom hem igen så hade Borzko precis kommit hem från jobbet. Han duschade och gjorde sig i ordning. Sen så hjälptes vi alla fyra åt med att förbereda allt till kvällen.


 

Vid tretiden så åt vi sen lunch/tidig middag. Jimmy och Jenny åkte och hämtade mat från McDonalds i Sköndal. Jag åt en grilled chicken ceasar salad, med balsamicodressing, krutonger, salladsbröd och coca cola light.


 

Efter att vi hade ätit så uppvaktade vi Jimmy på födelsedagen. I och för sig så fyller han ju år först i morgon, men då jobbar han ju, så vi firade honom i dag istället. Av Jenny så fick han en Puma Parfym. Av mig och Borzko fick han en platta starköl, en stock snus, en cardigan, tre par kalsonger, plus ettusen kronor.




 

 



 

Sen efter det så hjälptes vi åt med att förbereda för kvällen. Möblerade om lite, dukade, och förberedde allt det ätbara. Sen runt sextiden så kom gästerna. Vi blev bara elva stycken i kväll. Vi brukar vara sexton stycken, men fem stycken kunde inte komma i kväll. Vi som var här var: Jag, Borzko, Jimmy, Jenny, Mamma, Pappa, Dragica, Anette, Mathias, Maria, och Patrik.


 

Vi bjöd först på sju sorters ostar, tre sorters kex, vindruvor, och oliver. Till det valfri dricka, rödvin, starköl eller alkoholfritt. Efter det så blev det kaffe, brownies med vispgrädde, småkakor, och whisky eller jägermeister för de som ville. Slutligen så blev det chips och smågodis och valfri dricka till det.


 

Satt och pratade, skrattade, diskuterade, åt, drack, och hade det trevligt. Vid elvatiden så åkte allihopa hem. Då hjälptes vi alla fyra kvarvarande åt med att röja upp allting. Och vi var väl klara vid halvtolvtiden. Hade tänkt att blogga då, men Internet strulade som vanligt. Det slutade att fungera vid sextiden på kvällen, och fungerade sen inte på hela kvällen. Så därför så lägger jag in gårdagens dagbok i dag istället.




 


Kommentarer
Postat av: Angela

Åhh, vilka fina kort! Det som värmer mest om hjärtat är det på Jimmy med sin mormor - jättehärligt!

2006-10-15 @ 18:15:38
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack! :-) Och jag håller med dig! Kortet på Jimmy och min Mamma är jättefint tycker jag! Jag ska framkalla det kortet till min Mamma också.

2006-10-15 @ 18:29:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Det tycker jag absolut!

2006-10-15 @ 21:15:43
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: :-)

2006-10-16 @ 15:12:34
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

dravel

2007-05-08 @ 16:42:32
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej....

2007-05-08 @ 20:32:28
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0