Lördagen den 21 oktober 2006

Mobilen larmade klockan sju precis som nästan alla mina lediga dagar. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så blev det gröt och fika till frukost. Satt sen en stund vid datorn och läste morgonens nyheter i Aftonbladet och Expressen.


 

Borzko hade gått upp klockan halvfem och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jenny var inte heller hemma, hon sov hos Robin i natt. Jimmy var hemma, och sov. Han skulle sova till tolvtiden i dag hade han sagt.


 

Gick sen ut på en liten promenad vid niotiden. Tio grader, duggregn, dimmigt, grått, mörkt, trist… Men ändå alltid skönt att gå en liten promenad, röra på sig, och få luft. Gick runt omkring i Farsta i ungefär en timme. Sen så gick jag till Centrum och handlade på Torget. Gröna och blå vindruvor, satsumas, och plommon blev det i dag, att ha till kvällen.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 10 minuter och 28 sekunder

Antal steg: 7.958

Distans: 6 kilometer och 760 meter

Förbrukade kalorier: 241


 

Sen så höll jag på som vanligt här hemma under resten av förmiddagen. Donade, plockade, pysslade, fixade, grejade och pulade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Varvade med lite stunder vid datorn också.


 

Läste lite även lite i nya böcker: ”Gossip Girl”-serien av Cecily von Ziegesar. Det är tre böcker i en serie som Jenny ville ha, och som jag köpte till henne i veckan. Hon läste ut alla tre böckerna på tre dagar. Det är ungdomsböcker / chic-lit-böcker. Hon tyckte att de var jättebra. Jag tycker kanske inte att de är riktigt så bra…


 

Jimmy vaknade strax efter ett. Han gick upp, åt frukost, och duschade. Sen så satte han sig vid datorn. Borzko kom hem från jobbet vid tvåtiden. Han duschade och gjorde sig i ordning. Jenny kom hem från jobbet strax före fyra.


 

Sen så kom Mamma och Pappa hit till Farsta med bussen vid strax efter fyra. Nästan direkt sen så gick vi alla sex iväg till Centrum. Där var vi och åt middag på restaurangen ”Antonio’s”. Alla åt och drack lite olika. Jag åt medelhavstallrik (musslor, bläckfisk, scampi och hälleflundra med grönsaker och tomatsås, kokt potatis till) och drack mineralvatten. Efter det så åt jag glass med frukt, och så kaffe till.




 









 

Satt där ganska så länge och åt, drack, och pratade. Gick sen in en sväng på HemKöp på vägen hem och köpte lite chips och choklad.


 

Väl hemma igen så skjutsade jag iväg Jimmy till Hagsätra. Mamma följde med mig i bilen. Jimmy skulle möta upp med sina kompisar, och sen så småningom så skulle de vidare in till stan och gå ut på krogen.


 

Väl hemma igen så satte vi oss alla i vardagsrummet. För en gångs skull så blev det inget Canasta-spel  när Mamma och Pappa var här. I stället så tittade vi på teve. Vi tittade på firandet av SVT:s 50-årsdag. Jag tyckte väl att programmet var sådär… Tycker nog att det kunde ha varit mycket, mycket bättre med de resurserna som finns. Åt och drack lite gott till gjorde vi också.




 

 


 

När programmet var slut så tog Mamma och Pappa bussen hem till Örby igen. Jenny flyttade ner till sitt rum och satt vid datorn resten av kvällen. Borzko satt kvar i vardagsrummet och tittade på någon fotbollsmatch. Jag flyttade ner till köket och satte mig med datorn i kökssoffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0