Måndagen den 16 oktober 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet, så jag var hemma vid kvart över två. Borzko var hemma när jag kom hem. Han är ju ledig på måndagar för närvarande. Han hade tagit hand om veckostädningen även den här måndagen. När jag kom hem så tog han bilen och så åkte han iväg och hämtade Jimmys vinterdäck som han hade beställt.


 

Varken Jenny eller Jimmy var hemma. Jenny går eftermiddagar i skolan den här veckan, så hon skulle sluta fem och beräknade att vara hemma vid halvsextiden. Jimmy är på kurs hela den här veckan. Kursen ingår i den arbetsledar-/skiftledar-utbildning som han just nu genomgår på McDonalds. Så han ska vara på Huvudkontoret i Skärholmen hela veckan mellan nio och sex. Han beräknade att vara hemma vid halvsjutiden.


 

Jag höll på som vanligt här hemma och fixade med lite allt möjligt. Sen när Borzko kom hem igen med däcken så åt vi två middag tillsammans vid halvfemtiden. Jimmy kom sen hem vid femtiden, för de hade fått gå tidigare från kursen. Han åt också middag då när han kom hem.


 

Jag gick och mötte Jenny i Centrum när hon kom med tunnelbanan vid halvsextiden. Först så var vi på Bokia och köpte en bok som hon ville ha.




 


 


 

Sen så var vi på Lagerhaus och köpte ett stort vitt ljusfat i keramik att ha på vardagsrumsbordet med ljushållarna på som jag köpte på IKEA i förra veckan.




 

 



 

Vi köpte också ett litet ljusfat i metall plus tre gråa blockljus till våra sideboard.



 


 



 

Efter det så gick vi hem. Jimmy hade åkt iväg till sin kompis Kristian i Hagsätra. Borzko åkte iväg till sitt jobb, Kyl- och Frys-Expressen i Årsta, och hämtade hem sin lastbil. Jenny åt middag och jag tog en fika.


 

Resten av kvällen tillbringade Borzko i vardagsrummet tittandes på sport på teve. Jenny satt i sitt rum, mest framför datorn. Och jag satt kökssoffan med datorn i knäet.


 

Nittonde dagen med Internet-strul… Lika bra jag bloggar nu medan det funkar…


 

(Tänkte att jag ska testa att skriva in nyckelord i bloggen varje dag…)  


Kommentarer
Postat av: Anna K

Måste läsa lite vad gossip girl handlar om, verkar som det kan vara en perfekt bok att ha på pendeltåget.

2006-10-16 @ 20:16:54
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Anna K: Ja, jag vet faktiskt inte riktigt. Vet bara att det är "chic-lit". Och att det egentligen är en ungdomsbok. Det finns tre böcker i serien, det här är den första. Kostade 79:- på Bokia i StorPocket.

2006-10-16 @ 20:21:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Mysigt med alla ljusen!

2006-10-17 @ 14:33:49
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, jag älskar ljus! Jag har hur många värmeljushållare som helst! Och mängder med andra ljus! Jag behöver det på hösten...

2006-10-17 @ 15:13:27
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0