Söndagen den 1 oktober 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Borzko gick upp vid åttatiden och genomgick sina morgonbestyr. Jimmy kom hem från jobbet vid strax före nio, han hade jobbat över en timme. Han gick sen och la sig för att sova. Jenny vaknade och gick upp vid niotiden.


 

Vi hade inget Internet så jag ringde till vår Internetleverantör, Chello, klockan nio när de öppnade. Vårt Internet har strulat jättemycket de senaste dagarna nu. Många timmars avbrott till och från. De sa återigen att de har problem i vårt område och att de jobbar på problemet…


 

Höll på med lite allt möjligt här hemma en stund. Vid elvatiden så fick jag med mig Jenny ut på en promenad. Tyvärr så hade det precis börjat att regna då… men vi gick ändå. Jag tog paraply och hon mössa. Gick en sväng ner mot Magelungen och sen hem igen. En halvtimmes promenad blev det bara, sen ville Jenny hem igen.



(Farstastrandsbadet)


 



(Sjön Magelungen vid Farsta Gård)


 


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 34 minuter och 37 sekunder

Antal steg: 3.910

Distans: 3 kilometer och 320 meter

Förbrukade kalorier: 118


 

Väl hemma igen så satte jag mig och läste i boken jag höll på med: ”Signal” av Stephen King. Borzko och Jenny höll på med lite allt möjligt. Sen vid strax efter tolv så åkte de båda iväg för att se Robins innebandymatch med hans lag, Hammarby.


 

Vid ettiden så kom vårt Internet tillbaka för en stund... Då hade det åtminstone, vad jag vet, varit borta i sex timmar… Satt lite med datorn en stund då, sen så slutade det att fungera igen efter någon timme… Satte mig och läste igen istället, och läste nu ut Stephen King-boken ”Signal”.


 

När Robins innebandymatch var slut så åkte Borzko hem till sin Mamma och var där resten av eftermiddagen och en stund på kvällen. Han åt även middag där. Jenny åkte med Robin hem. Och hon var där resten av eftermiddagen och kvällen. Hon åt middag där, och hon sov även kvar där.


 

Jag höll på med lite allt möjligt här på eftermiddagen efter att jag hade läst ut boken. Tvättade, strök kläder, plockade med allt och inget. Internet fungerade emellanåt och då satt jag lite med datorn.


 

Klockan fem så larmade Jimmys mobil, så han vaknade och gick upp då. Han duschade och sen så åt han och jag middag tillsammans. Eller för honom var det väl egentligen frukost! Vi tog en fika sen också och satt och pratade lite. En kort datorstund blev det för Jimmy också, men sen var det dags för honom att åka till jobbet igen strax efter sju. I natt ska han jobba mellan åtta och fem.


 

Jag hamnade i kökssoffan med datorn resten av kvällen. Mycket bloggläsning och nyhetsläsning blev det. Sen så tittade jag faktiskt på teve i en hel timme i kväll. Först så tittade jag på andra avsnittet av den svenska dramakomedin ”Mäklarna”. Den tittar jag på för att den är inspelad i Hagsätra. Och sen så tittade jag på ”Parlamentet”. Det tittar jag på för att det är så roligt. En av mina favoriter var med i dag också: Magnus Betnér.


 

Och i morgon är det tyvärr måndag igen…  


Kommentarer
Postat av: Anna K

Vad tycker du om mäklarna? Sambon skrattade högt men jag orkade inte ens titta. Tycker inte den är så jättebra precis.

2006-10-01 @ 21:12:56
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Astrid

Hej :) Vad tråkigt att ni hade regn, vi hade strålande sol så man kunde sitta ute på altanen i linne utan att frysa :)

2006-10-01 @ 21:14:25
Postat av: sanna

Trist att internet strular :/. Usch ja, måndag igen.. bara att börja längta tills nästa helg igen :D

2006-10-01 @ 21:25:40
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna K: Jag tycker att "Mäklarna" är jättedålig. Den är larvig, fånig, och inte ett dugg rolig tycker jag. Jag tittar endast för att den är inspelad i Hagsätra där vi bodde förut. Kul att se miljön då. Annars skulle jag aldrig titta. Jag brukar gilla Kjell Bergqvist, men han är bara larvig i den här rollen tycker jag. Får se om jag orkar fortsätta att kolla. Men det finns även scener som är inspelade i vår skola, och det vore kul att se.

2006-10-02 @ 14:49:35
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Astrid: Jaså! Så ni hade det så mysigt! Här var det mulet hela dagen, men det regnade bara på förmiddagen. I dag har det också varit mulet hela dagen, och regnat till och från.

2006-10-02 @ 14:50:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, det är så tråkigt när Internet stular... Och det har fortsatt i går kväll, i morse, och nu på eftermiddagen. Det funkar lite till och från... Och då och då... Chello säger bara att de har problem i vårt område och att de jobbar på det...

2006-10-02 @ 14:52:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Jag såg del 2 av Mäklarna på svt.se nyss. Började titta på del 2 av poliser nyss men fick telefon. Smidigt att kunna se de på nätet.

2006-10-04 @ 20:25:29
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Finkan: Jaha! Okej! Det har jag aldrig testat! Vad har du för spelare då?

2006-10-04 @ 20:29:43
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0