Tisdagen den 10 oktober 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Hemma vid kvart över två. Jenny kom hem från skolan vid halvtre. Sen så gick vi båda två iväg till Centrum till klockan tre. Där mötte vi upp med min Mamma som kom dit med bussen. Hon skulle shoppa lite och Jenny och jag skulle vara smakråd och sällskap.


 

Sen så gick vi runt i Centrum mellan tre och halvfem, och Mamma shoppade lite. Jenny och jag köpte för ovanlighetens skull ingenting.


 

Jimmy hade ju jobbat natt i natt och sov mellan åtta och fyra. Han gick upp fyra, duschade och gjorde sig i ordning, och sen så kom han och mötte upp med oss i Centrum vid halvfemtiden.


 

Mamma bjöd oss sen på middag på ”Ciao Ciao Buono” i Centrum. Jimmy åt Pasta Carbonara, Mamma åt stekt rödspätta med kokt potatis och remouladsås, jag och Jenny åt Tacotallrik. Vi var alla nöjda med maten, och det var också hyfsat billigt där.



 



 


 

Sen så gick vi alla fyra hem till oss. Där fixade jag kaffe och så satt vi alla fyra och fikade och pratade en stund. Vid sjutiden sen så skjutsade Jimmy hem Mamma till Örby. Och efter att han hade lämnat av henne så stack han hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Men i natt så jobbar han inte. I stället så tog han datorn med sig och så ska han LAN:a hos Kristian till i morgon kväll.




 

 



 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Middag, dusch, och sen sport på teve, så blev hans kväll. Jenny satt vid datorn på sitt rum större delen av kvällen sen. Själv så satt jag i kökssoffan med datorn i knäet större delen av kvällen.  


Kommentarer
Postat av: Angela

Vad mysigt med tänt ljus! Hade nästan glömt bort det men nu är det ju faktiskt dags att liva upp kvällarna lite med ljus.

2006-10-10 @ 22:15:08
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Anna K

Hej Bim, info om min bok. Jag sparade ner bloggen i word och gjorde så att jag klistrade in alla inlägg med det äldsta först. Hur det fungerar med dina bilder vet jag inte riktigt. Jag har ju mina direkt i bloggen, men om du klistrar in ditt inlägg i word och bilden syns där så skall det fungara. Min bok kostade 145kr (eller om det var 148kr). Då valde jag att trycka den i pocketstorlek. Sen får man välja omslag på boken. Vad jag inte minns är om man kan välja teckenstorleken i boken, annars kanske man får ändra i worddokumentet till kanske teckenstorlek 12 för mitt blev ganska litet. Det var lite klurigt att fixa boken för man var tvungen att klicka i att man ville kunna ha boken som print, det var då man kunde välja att köpa den som bok. Skulle du få besvär med detta så får du helt enkelt komma ner till mitt jobb så får vi titta på detta tillsammans :o). Eller så får jag gå in och se hur jag gjorde och göra en liten instruktion.

2006-10-10 @ 22:51:25
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, jag tänder stearinljus varje kväll nu. Antingen bara ett blockljus. Eller så tänder jag blockljuset plus fem stycken värmeljus. Jag behöver både värmen och myset nu.

2006-10-11 @ 15:38:35
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna K: Hej! Tack snälla du för all information! Jag ska gå in och kolla när jag har lite mer tid och när Internet är stabilt. Jag ska läsa lite mer och se om jag klarar av det, annars så frågar jag dig igen. Men det låter jobbigt att spara ner allt i Word... Och i rätt ordning... Det kommer nog att ta lång tid...

2006-10-11 @ 15:40:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anna K

Bim: Det är bara att börja med första inlägget och sen klistra in. Det tog mig ca 5-7 timmar, men då försökte jag snygga till lite genom att ha samma typsnitt på bloggen (blandade ju även in mina tidigare bloggar). Är trots allt kul att ha boken.

2006-10-11 @ 18:57:25
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Anna K: Ja, jag har ju bloggat här sedan november 2005. Men jag skulle vilja börjar från april 2005 då jag startade min msn spaces blogg - eller windows live spaces som den heter nu. Innan des så skrev jag ju dagbok på Lunarstorm sen 2002. Men det finns kanske inte kvar. Det är väl som du säger, det är ju bara att börja och ta lite varje dag. Nån gång blir man ju klar. Det skulle vara jättekul att ha boken!

2006-10-11 @ 19:02:02
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0