Fredagen den 22 september 2006

Jobbade…


 

Kom hem från jobbet vid kvart över två. Jimmy var hemma när jag kom hem, han hade en ledig dag i dag. Jag höll på som vanligt med lite allt möjligt här hemma under eftermiddagen. Hade fått ännu en bok i brevlådan i dag som jag hade skickat efter. Den senaste romanen av min absoluta favoritförfattare var det.




 


 

 

Jimmy och jag åt middag tillsammans vid fyratiden. Sen efter det så satt vi båda två vid våra datorer. Vid sextiden så kom Borzko hem från jobbet. Han hade köpt blommor med sig hem till mig i dag.




 


 

 

Jenny slutade klockan fem i skolan i dag. Sen så mötte hon upp med Robin och några av hans kompisar. De var och fikade på stan. Sen så gick hon hem till Robin och åt middag där, var där på kvällen, och sov även där.


 

Borzko åt middag och duschade. Jimmy och jag tog en sväng till Centrum vid sjutiden. Vi köpte mjölk och lite annat nyttigt. Och så köpte vi lite onyttigt till kvällen: chips, dipp och godis. Jag åt vickningschips och massor med lösviktsgodis.




 



 

 

Klockan åtta så blev det soffan i vardagsrummet, och så ”Idol” på teven. Mina två favoriter Cissi och Erik kom ju med bland de sex som fick sjunga i kväll, och jag ringde två gånger vardera på dem.


 

Sen klockan nio när Idol var slut så satte vi i gång en dvd-film. ”Out of time” från 2003 med Denzel Washington. Missade tyvärr omröstningsprogrammet i Idol då, men allt finns ju på nätet, så jag såg att mina två favoriter Cissi och Erik gick vidare. Alla tio finalisterna som är kvar nu har jag velat ha kvar. Så nu kommer det bli svårt i fredagsfinalerna framöver. Jag vill ju inte att någon ska åka ut.


 

Vid kvart över elva så gick både Borzko och Jimmy och la sig. Borzko var trött efter en intensiv arbetsvecka. Jimmy ska upp klockan sex i morgon och jobba mellan sju och fyra. Jag blir väl sittande här med datorn till ettiden som vanligt.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad gott det ser ut med chips och godis! Ha en trevlig helg!

2006-09-23 @ 10:03:33
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, det var gott också! ;-) Ha en fortsatt trevlig helg du också! :-)

2006-09-23 @ 13:17:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: The Dude

Hej och hå. "Signal" av Stephen King - är det den som heter "Cell" på engelska? Om du kommer ihåg mig när du läst ut den - skulle du kunna berätta om den var bra eller dålig då? :)

2006-09-24 @ 08:17:13
URL: http://thebjornidentity.blogg.se/
Postat av: Bim

---> The Dude: Hej. Ja, "Signal" är den som heter "Cell" på engelska. Jag kan inte lova att jag kommer ihåg att skriva i din blogg när jag har läst ut den. Men om du tittar in i min blogg lite då och då, så har jag en kategori som heter "Bokrecensioner". Där kommer jag att lägga in en recension på boken så snart som jag har läst ut den. Jag håller på med en annan bok just nu, men så snart som jag har läst ut den så börjar jag nog på Stephen Kings bok. :-)

2006-09-24 @ 08:26:35
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: frida

hur fick du boken i brevlådan preminuerar du på stephen king böcker , hur
?

2007-01-17 @ 20:13:08
Postat av: Bim

---> Frida: Jag kommer faktiskt inte ihåg varifrån jag skickade efter den. Prenumererar gör jag inte, men jag skickar ofta efter böcker på: cdon.com, adlibris.se, bokus.com, och andra ställen.

2007-01-17 @ 20:28:26
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0