Lördagen den 16 september 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick och la mig redan klockan elva i går eftersom jag inte mådde bra. Kände mig tyvärr ungefär likadan i morse: ont i halsen, snorig, och ont i huvudet. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp vid åttatiden och gjorde sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost tillsammans.


 

(Tur förresten att jag inte följde med på konserten i går. Den höll på i fem timmar, och slutade alltså inte förrän klockan halvtvå. Jimmy kom hem klockan två. Jag hade aldrig orkat stå i fem timmar i går när jag mådde så pass dåligt.)


 

Jenny var inte hemma, hon sov hos Robin i natt. Jimmy skulle sova lite längre i dag. Vid halvtiotiden så åkte Borzko och jag iväg till Länna för att handla på Willys. I dag blev det tio fulla plastkassar och det gick på lite drygt 1.500:- kronor.


 

Väl hemma igen så packade vi upp allt i kyl, frys, skafferi och städskåp. Sen så gick Borzko iväg till Centrum till frisören och klippte håret. Han köpte även två vita ljung på Torget till vår uteplats som jag hade bett honom göra. Jag satte mig vid datorn en stund. Jimmy vaknade och gick upp vid halvtolvtiden. Vid tolvtiden så åt han frukost, och då åt Borzko och jag lite lätt lunch.



 



 

Vid ettiden så åkte Jimmy hem till sin kompis Kristian i Hagsätra, och var där på eftermiddagen. Borzko och jag tog det bara lugnt hela eftermiddagen. Han satt och läste Aftonbladet först, och sen så tittade han på sport på teve. Själv så la jag mig i soffan och började på en ny bok: ”Små citroner gula” av Kajsa Ingemarsson.


 

Klockan fyra kom Jenny hem från Robin. Då åt vi tre middag tillsammans. Sen så tog vi det alla tre lugnt fram till halvsextiden då vi åkte iväg. Jimmy kom hem ungefär när vi skulle åka. Men han skulle inte med oss, för han skulle möta upp med sin kompis Jesper och sen så var de på konsert i Globens Annex och såg den finska hårdrocksgruppen ”Lordi”.


 

Först så åkte vi till Örby och hämtade upp min Mamma och Pappa. Sen så åkte vi vidare till Älvsjö och hem till min systerdotter Maria och hennes kille Patrik för att fira båda deras födelsedagar.


 

Sen så var vi där i ungefär fyra timmar, mellan sex och tio. Åt och drack en massa gott som de bjöd på gjorde vi. Många människor kom det dit och firade dem också. Jättetrevligt hade vi allihopa. Här är ett tjusigt kort på min Mamma som spelar biljard för första gången i sitt liv vid 77 års ålder.



 



 

Väl hemma igen så tog vi det bara lugnt alla tre. Borzko tittade på teve, och Jenny och jag satt vid våra datorer.


 

Jimmy kom hem från hårdrockskonserten vid elvatiden. Han lämnade bara av bilen, bytte kläder, och sen så tog han tunnelbanan in till stan för att möta upp med några kompisar på krogen.


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Din mamma är fräsig,läcker bild på henne.

2006-09-16 @ 23:58:58
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, min Mamma är cool! Både hon och Pappa (82 år) hänger med bra trots sin ålder. ;-)

2006-09-17 @ 09:27:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Har du sett Blidsberg i tidningarna , det är inte jag!

2006-09-17 @ 13:02:15
Postat av: Bim

---> Ahnna: Blidsberg? Vadå? Nu förstår jag inte! Förklara!

2006-09-17 @ 13:59:18
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0