Lördagen den 9 september 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Vid halvniotiden sen så gav jag mig iväg ut på en promenad.


 

Borzko sov när jag gick iväg. Han har blivit förkyld igen, och mådde inte alls bra. Hostig, snorig och lite feber. Jimmy var på fest i Hagsätra i går hos sin kompis Kristian. Han sov också kvar där, så han var inte hemma. Jenny sov hos Robin i natt, så hon var inte heller hemma.


 

Jag gick längs tunnelbanan in mot stan. Soligt och fint, men kallt och blåsigt. Kändes som den första höstdagen i dag. Jag hade lite för lite kläder på mig, så jag fick gå i riktigt rask takt för att hålla mig varm. I dag lyssnade jag på NRJ i radion i mobilen.


 

Vid Skanstull så gick jag in på en 7-Eleven och köpte en fiberfralla, en banan, och en stor caffe latte. Satt där en stund och åt och drack.


 

Sen så gick jag bort till Medborgarplatsen och mötte upp Jenny. Hon kom från Robin och skulle till jobbet. Promenerade med henne bort till hennes 7-Eleven vid Götgatsbacken. Där gick hon in för att jobba mellan elva och sju. Och jag promenerade vidare in till Hötorget.


 

Gick runt lite i stan och tittade lite i affärer. På H&M på Hamngatan så köpte jag mig två par jeans. Det blev samma märke som jag köpte två jeans av häromdagen. Märket: ” & ”. Båda paren är smala och tajta. Ett par svarta (200:-), och ett par typ mellanblå (400:-). Nu har jag nog jeans så jag klarar mig ett tag…



 



 



 

Vid halvettiden så tog jag tunnelbanan hem till Farsta igen. Borzko var vaken och uppe när jag kom hem. Han mådde inte alls bra, så han tog det bara lugnt och vilade hela dagen i dag. Vi satt och pratade en lång stund när jag kom hem. Ibland känns det som om vi aldrig har tid och tillfälle till det, så det kändes bra att ha en pratstund.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 2 timmar, 53 minuter och 59 sekunder

Antal steg: 18.878

Distans: 1 mil, 6 kilometer och 40 meter

Förbrukade kalorier: 572 


 

Sen så höll jag som vanligt på och fixade med allt möjligt här hemma under eftermiddagen. Varvade med en stund vid datorn också. Vid halvfemtiden så åt Borzko och jag middag tillsammans.


 

Vid sextiden så blev det sofforna uppe i vardagsrummet för oss båda. Borzko låg och vilade och sov om vartannat. Jag varvade datorn med boken. Hade tänkt mig att se ”Idol” från igår som Jimmy hade programmerat för inspelning på dvd:n, men något fel hade det blivit, för det fanns ingen inspelning…


 

Jimmy kom hem vid sextiden. Han duschade och sen så åt han middag. Efter det så tog han och jag en sväng till Centrum. Där var vi på HemKöp och köpte chips och godis eftersom vi hade bestämt oss för att ha en filmkväll och se två stycken dvd-filmer.


 

Jenny gick direkt hem till Robin när hon slutade jobbet klockan sju. Hon var där resten av kvällen och sov också över där.


 

Borzko, Jimmy och jag tittade först på den senaste Wallander-filmen: ”Luftslottet”. Efter det så tittade vi på ännu en film, den nya thrillern/dramat: ”The Sentinel” (Hotet inifrån). Båda filmerna var bra. Recensioner kommer.


 

Vid tolvtiden så var den andra filmen slut och då gick jag och la mig. Jag var trött och orkade inte blogga, så därför kommer dagboken först i dag.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag gillar Wallander-filmer också. Jag tycker de är bättre än Beck. Vad tycker du?

2006-09-10 @ 09:59:38
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Njae, jag vet inte riktigt. Jag gillar både Wallander och Beck jättemycket. Men om jag måste välja, så tycker jag nog Beck är bättre. Men Wallander är nästan lika bra. Van Veeteren är mycket sämre tycker jag.

2006-09-10 @ 10:27:32
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Otroligt fula jeans på den nedre bilden.

2006-09-10 @ 19:13:18
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej. Men i så fall så måste det vara otroligt fula jeans på den övre bilden också. För det är exakt samma modell. Det är bara färgen som skiljer.

2006-09-10 @ 19:16:39
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0