Söndagen den 24 september 2006

Mobilen larmade klockan sju som den nästan alltid gör på lediga dagar. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Jenny var inte hemma, hon sov ju hos Robin i natt. Jimmy hade gått upp klockan sex och sen åkt till jobbet för ett dagpass i dag också mellan sju och fyra. Borzko gick upp klockan åtta och genomgick sina morgonbestyr och åt frukost.


 

Vid kvart över nio så gick både Borzko och jag iväg. Han skulle till Farstahallen för att träna i gymmet och jag skulle ut på en liten promenad. Först så gick jag med honom bort till Farstahallen, och sen så gick jag vidare längs stranden vid Magelungen. Gick bort och förbi Farsta Strand, sen så vände jag och gick lite annorlunda väg tillbaka.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 1 timme, 30 minuter och 0 sekunder

Antal steg: 10.294

Distans: 8 kilometer och 740 meter

Förbrukade kalorier: 311



 



 

 

Hemma igen vid kvart i elva. Då åt jag lite lätt lunch när jag kom in. Höll på och fixade lite grann med allt möjligt här hemma en stund först. Sen så satte jag mig och läste ut boken ”Fallhöjd” av Nick Hornby.


 

Borzko kom hem från gymmet vid tolvtiden. Han åt lunch och sen så höll han också på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Jag gjorde det samma, och sen så satt jag också med datorn en stund. Bloggade tre inlägg bland annat. Tolv blogginlägg med det här inlägget har det blivit i helgen. Ovanligt mycket för att vara mig.


 

Vid halvtretiden så åkte Borzko iväg. Han skulle hem till sin Mamma och äta middag där och vara där på kvällen. Själv så satte jag mig och påbörjade en ny bok: ”Signal” av Stephen King. Lite drygt etthundra sidor läste jag.


 

Vid halvfemtiden så kom Jenny och Robin hem hit. I dag har de varit ihop i sex månader! *Grattis till er båda!* :-)


 

Vid halvsextiden så kom Jimmy hem från jobbet. Då åt jag, Jimmy, Jenny och Robin middag tillsammans. Satt ganska så länge och åt och pratade.


 

Efter middagen så åkte Jimmy hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Jenny och Robin var på Jennys rum. Jag satt med min dator i köket.


 

Vid åttatiden så gick jag, Jenny och Robin upp i vardagsrummet och tittade på teve. Först så tittade vi på första avsnittet av den nya dramakomedin ”Mäklarna” på ettan. Den tittade vi på för att den delvis är inspelad i Hagsätra (där vi bodde förut), och även lite i Hagsätraskolan (där jag jobbar nu, och där Jenny och Jimmy gick förut). Sen så tittade vi på ”Parlamentet” på fyran som alltid är roligt.


 

En timmes tevetittande fick räcka mer än väl, så resten av kvällen blev det datorn och kökssoffan istället.


 

Och så är det måndag i morgon igen tyvärr…  


Kommentarer
Postat av: Anna K

Vet du vad jag just insåg? Att jag har glömt att länka till dig hos mig. Hemskt gjort av mig. Nu är det dock åtgärdat *S*

2006-09-24 @ 21:48:29
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: finkan

vad tyckte du om Mäklarna?

2006-09-24 @ 23:26:27
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna K: Hahaha! ;-) Tack för att du har länkat! :-)

2006-09-25 @ 21:33:53
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Jag tyckte den var ganska så dålig och ganska så larvig... Tror inte att jag orkar med att följa den i tolv avsnitt bara för att se lite vyer från Hagsätra... Du då??

2006-09-25 @ 21:34:39
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0