Dagens Dagbok - Fredagen den 27 april 2007

Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han är ju ledig nu i fem dagar, fram tills han börjar sitt nya jobb på onsdag. Han hade bara tagit det lugnt hela dagen och inte gjort något speciellt.

 

Nästan direkt när jag kom hem så gick jag till Centrum, och Jimmy följde med mig. Gick till Bokia där jag köpte Camilla Läckbergs nya bok: "Tyskungen" som släpptes i dag. (Se tidigare inlägg tidigare i dag.) 179:- kronor kostade den. Sen så gick vi till Pressbyrån och köpte varsin glass, och efter det så gick vi hem igen.

 

Jimmy packade bara ihop lite grejer, och sen så stack han iväg. Han skulle först till Hagsätra och möta upp med tre stycken kompisar. Sen så skulle de fyra åka vidare till Norrtälje till en av kompisarnas föräldrars landställe. Där ska de vara tills på söndag kväll.

 

Sen så höll jag på som vanligt och fixade med lite allt möjligt här hemma. Varvade förstås med stunder vid datorn också. Satte mig sen också en stund i solen på den övre balkongen och solade ansiktet och armarna. Så varmt och skönt att sitta där.

 

Vid halvsextiden sen så kom Borzko hem från jobbet. Då åt vi två middag tillsammans. Satt och pratade en stund sen också. Sen så gick Borzko in och duschade och gjorde sig i ordning. Jag gick återigen upp och satte mig på den övre balkongen. Den här gången så tog jag datorn med mig. När Borzko var färdig så kom han också upp och satte sig på balkongen, och så läste han i sin bok.

 

Vi satt ute på balkongen till åttatiden. Sen så flyttade vi in i vardagsrummet. Borzko fortsatte att läsa i sin bok. Och jag började att läsa i min nya bok: "Tyskungen". Vi satt båda och läste till halvtiotiden. Då gjorde jag mig i ordning för att åka och hämta Jenny. Borzko gick då och la sig, han var trött efter sin arbetsvecka.

 

Vid kvart i tio så åkte jag iväg för att hämta Jenny. Hon hade först varit i skolan till fyra. Sen så hade hon åkt direkt till McDonalds i Västberga för att jobba sin andra arbetsdag, i dag mellan fem och tio. Allt hade bara gått bra, och det hade varit roligt i dag också.

 

Vi kom hem vid halvelvatiden. Jenny satte sig då vid datorn i sitt rum en stund. Och jag satte mig vid datorn i köket. Nu ska Jenny duscha, och sen så ska hon lägga sig och läsa sin bok. Jag ska bara blogga det här, och sen så tror jag att jag ska fortsätta att läsa i min bok. Ingen teve blev det i kväll heller, för sjätte kvällen i rad.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Och boken är underbart bra?

2007-04-27 @ 22:55:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: SJÄLVKLART! ;-D

2007-04-27 @ 22:57:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Måste köpa den snart men denna helgen är fullt med annat

2007-04-27 @ 23:18:14
Postat av: Bim

---> Ahnna: Okej. Du hinner nog med att köpa den! :-D

2007-04-28 @ 08:00:26
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0