Dags för en lista igen! ;-)

Hittade en rolig lista hos både Hedgehog-Sara och Draken-Ahnna. Och eftersom det faktiskt var länge sedan jag gjorde någon lista, hela två månader sen, så kände jag för att göra den här. Alla som tycker att den verkar kul att göra, får gärna hänga på. Men speciellt så utmanar jag: Jenny, Snurran, Angela, Robin, Annika, Anna, Annebelle, Niclas, och Junitjej, att göra den. (Blogg.se vill inte länka till era bloggar här tyvärr.) (Uppdaterad med länkar 2007-04-11 - 15:30.) Om någon av er redan har gjort den här listan, så skicka mig länken! Jag vet ju att den har gått runt ett tag, så någon av er kanske redan har gjort den.

 



Tio första:

Första bästa kompis:

Det var nog två kompisar som jag lekte med innan skolåldern och som bodde i grannhuset: Anna och Marie.

 
Första bil:

En röd SAAB 94 med V4-motor och rattväxel. Jag köpte den när jag var 18 år och döpte den till Agge, och jag var så stolt över min alldeles egna bil.

 

Första kärlek:

Det var en kille i grannhuset (åt andra hållet) som hette Robert.

 

Första husdjur:

Syrran hade först en guldhamster som hette Chicko, och sen ett marsvin som hette Tina, men mitt alldeles egna första husdjur var ett marsvin som hette Pyret eller Plutten, jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vilket av namnen som den hade.

 

Första semester:

Min första utlandssemester var den sommaren som jag var sexton år. Då var vi tio kompisar (fem killar och fem tjejer som alla var sexton år) som åkte till London i två veckor.

 

Första jobb:
Sommarjobb på Postgirot när jag var sexton.

Första köpta skiva:

Jag tror att det var en Ted Gärdestad-skiva, men jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg.

 

Första riktiga kärlek:

Det var mitt ex som jag bodde ihop med och var förlovad med. Tommy hette han.

 

Första piercing:

Första hålen i öronen tog jag väl i tioårsåldern. Sen blev det fler i öronen i tonåren. Näsan och naveln piercade jag i fyrtioårsåldern. Även i underläppen, men den tog jag bort ganska så snabbt.

 

Första konsert:

Jag tror att det var Sweet på Gröna Lund i trettonårsåldern.

 



Nio senaste:

 

Senaste alkoholdrycken:

Det var nog något Rioja rödvin. Och det var för tre-fyra år sedan.

 

Senste bilfärden:
Hem från Centrum med Jimmy och Jenny i eftermiddags.

Senaste filmen du såg:

Jersey Girl på teve i söndags.

 

Senast ringda telefonsamtal:

Min mamma i dag.

 

Senaste bubbelbadet:

Typ kanske ett år sedan när jag var och simmade i Farstahallen. Det lustiga är att vi har bubbelbadkar hemma, men jag har aldrig badat i det, trots att vi har bott här i drygt ett och ett halvt år.

 

Senast spelade CD:

Ingen aning. Spelar aldrig skivor längre. Lyssnar på nerladdad musik direkt i datorn, eller i mp3-spelaren i mobilen.

 

Senaste kyss:

Puss av Borzko när han kom hem från jobbet.

 

Senaste gången du grät:

Gråter nästan varje dag. Oftast för att jag blir rörd över något på teve.

 

Senaste måltiden:

Veggie Burger och minimorötter på Burger King till middag tillsammans med Jimmy och Jenny i Farsta Centrum.

 



Åtta har du nånsin:

 

Dejtat en av dina kompisar:

Nej, det tror jag inte.

 

Blivit arresterad:

Nej, tack och lov.

 

Blivit kär vid första ögonkastet:

Nej, men vid andra.

 

Fastnat med blicken i någons urringning:

Nej, inte direkt.

 

Fått ditt hjärta krossat:
Nej.

Sagt att du älskar någon utan att mena det:

Nej, inte vad jag kommer ihåg.

 

Haft ett one night stand:

Ja, jag var ju ung på det glada, fria sjuttitalet.

 

Busringt till någon:

Ja, många gånger när jag var barn.

 



Sju saker som du har på dig:

1. Trosor
2. Behå.
3. Stumpor.
4. Jeans.
5. Topp.
6. Ziptröja.
7. Birkenstock.



Sex saker som jag har gjort i dag:

 

1. Jobbat.

2. Varit och handlat på Martin Olsson.

3. Shoppat en sjal på Lindex.

4. Ätit på Burger King med Jimmy och Jenny.

5. Pratat i telefon med min Mamma.

6. Suttit mycket med datorn.

 



Fem favoritsaker utan rangordning (utom människor):

 

1. Min dator.

2. Min mobil.

3. Min kamera.

4. Mina böcker.

5. Min bil.

 



Fyra personer du kan berätta allt för:

 

(Jag kan inte berätta ALLT för någon, men det mesta för dessa:)
1. Min Mamma.

2. Min Man.

3. Min Son.

4. Min Dotter.

 



Tre val:

 

Blått eller rött:

Blått som himlen, havet, ögon, och jeans.

 

Sommar eller vinter:

Självklart sommar, jag hatar vintern.

 

Choklad eller chips:

Älskar båda, men mest chips.

 



Två saker att göra innan du dör:

 

(Jag skriver istället två saker som jag hoppas att jag BLIR innan jag dör:)

1. Farmor.

2. Mormor.

 



En sak som du ångrar:

 

Det är nog många, många små saker som jag ångrar. Men egentligen inget stort, för då hade ju inte livet blivit som det är, och jag är faktiskt, i stort sett, nöjd med mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Ahnna

tack!!!!/ draken /som bloggar kas med det är fullt upp med pluggadet och hemmet.
p.s har Jenny fixat lösenord, jag kommer inte in på hennes blogg

2007-04-10 @ 21:15:40
Postat av: Bim

---> Draken: Nej, Jenny har inte skaffat något lösenord till bloggen. Men Blogg.se har varit jättekonstigt i kväll, så det är nog bara något som strular. Jenny är inte hemma i kväll, men hon fixar väl till allt i morgon.

2007-04-10 @ 21:27:18
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

--Bim-- Det är kul med listor. Vet inte om du menade mig när du skrev Annika men jag har gjort den ändå*ler*

2007-04-10 @ 23:28:54
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: annebelle

listan gjord!! :-)

2007-04-10 @ 23:49:45
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Anonym

hm, jag inser att jag missade några - men det räckte ju till ändå :)

2007-04-11 @ 06:37:43
Postat av: Nicole

Otroligt rolig lista som jag någon gång funderar på att sno ifrån dig!

2007-04-11 @ 14:31:09
URL: http://nicoleb.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Jodå! Det var dig jag menade! Ska kolla in din då! :-)

2007-04-11 @ 15:36:34
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annabelle: Kul att du hängde på! Ska kolla in din sen då! :-)

2007-04-11 @ 15:37:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej.

2007-04-11 @ 15:37:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nicole: Sno på du! ;-)

2007-04-11 @ 15:37:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Niclas

ledsen BIM... Hatar listor. Får såna på mail på jobbet som går runt hela tiden. Men jag kanske fyller i den och lägger ut den... Vi får se

/Niclas

2007-04-11 @ 18:09:32
URL: http://niclasp.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Niclas: Okej! Jag förstår dig! ;-) Ibland kan jag också bli trött på dem, men ibland tycker jag det är kul! :-) Det beror lite på vilket humör jag är på! ;-)

2007-04-11 @ 18:12:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: En Södertäljebos Liv II

Utmaningen är nu gjord :-)

2007-04-12 @ 18:39:29
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> En Södertäljebos Liv II: Kul! Jag ska kolla alldeles strax! ;-)

2007-04-12 @ 18:41:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Hjälp! Så många frågor...får se om det kan bli något eller om jag bangar ur ;-) Kul att läsa dina svar!

2007-04-12 @ 23:49:41
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, den tog lite tid att göra! Så gör den bara om du känner för det! *Kram*

2007-04-12 @ 23:53:17
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0