Lördagen den 21 april 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko och Jimmy gick båda upp vid åttatiden, och de genomgick då så klart sina morgonrutiner. Sen så åt vi alla tre frukost tillsammans. För mig blev det gröt och fika som vanligt. Jenny var inte hemma, hon sov ju hos Robin i natt.

 

Vid niotiden så stack Jimmy och jag iväg. Han hade ju tid till besiktning i dag. Och eftersom han hade glömt att boka besiktningstid i tid, så fick han bara tid i Enköping. Om han hade väntat på tid här i Stockholm så hade han inte hunnit få tid innan han hade fått körförbud. Så därför så åkte vi mot Enköping. Borzko gick ner till Farstahallen för att träna styrketräning och konditionsträning.

 

Vi körde såsom Jimmys nya GPS visade oss. Det tog knappt en timme. Men eftersom vi var ute i väldigt god marginal ifall det skulle hända något på vägen, så fick vi sitta utanför bilprovningen och vänta i fyrtio minuter. Men vad gör väl det när man har trevligt sällskap och musik!





Besiktningen gick tyvärr inte så bra, utan han fick nerslag på bilen... Ett av dimljusen var felinställt. Och så var det för högt lambda-värde (någonting med utsläpp av koldioxid?), och det kunde tydligen kanske bero på att ljuddämparen var trasig, vilket han då också påpekade men inte skrev i protokollot. Så det blir till att lämna in den på verkstan för att fixa alla tre felen, och sen ombesiktiga bilen inom en månad. Stackars Jimmy... Tycker att han har haft nog med problem med sin bil...

 

När vi var färdiga så åkte vi mot Stockholm igen. Stannade till på McDonalds i Stäket på vägen och åt lite lunch. Jag åt potatisklyftor och chili cheese tops.

   





Sen när vi kom hem till Farsta så åkte vi bara förbi, och så åkte vi vidare till Länna Handelsplats. Först så var vi på Willys. Där handlade jag cirka åtta fulla plastkassar för cirka åttahundra kronor. Och så handlade vi en ny utegrill, en klotgrill med lock, för tvåhundra kronor.

 

Vi köpte ju en ny grill förra året när vi flyttade hit. Men vi har våra sommar/vinter-däck till bilen upphängda på väggen i källaren. Och så hade ett däck ramlat ner, rakt på grillen som stod under, så den gick sönder.

 

Sen så åkte vi till OnOff, också i Länna. Där köpte vi en ny mikrovågsugn, för vår gamla hade gått sönder. Vi köpte en likadan som vi har haft förut, för vi har alltid tyckt att den är bra. Lagom storlek har den också, och ser bra ut. Ettusen kronor kostade mikron.

   





Efter det så åkte vi hem. Vi packade upp allt i kyl, frys, skafferi, och städskåp. Jimmy åkte sen iväg med bilen igen. Nu skulle han till Hagsätra till sin kompis Jimi. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma först, och sen så satte jag mig i kökssoffan med datorn i knäet. Borzko monterade ihop den nya grillen.

   





Sen vid halvfyratiden så satte vi oss, både Borzko och jag, uppe i vardagsrummet, och så läste vi i varsin bok. Satt där till femtiden då Jimmy kom hem igen. Då åt vi tre middag tillsammans. Jenny åt middag hemma hos Robin. Efter det så gjorde sig Jimmy i ordning inför kvällen.

   





Vid sextiden så körde Borzko iväg Jimmy med bilen till Hagsätra igen. Jimmy ville inte ha sin egen bil med sig, eftersom han skulle festa lite med sina kompisar Kristian och Jimi och flera andra. Jag fortsatte att läsa min bok, och när Borzko kom tillbaka så fortsatte han att läsa sin. Jag läste också ut min bok, och jag skrev och bloggade en recension på den, den finns i föregående inlägg.

 

Klockan sju så gick jag till Centrum och mötte upp med Jenny som kom med tunnelbanan från Robin. Vi gick till HemKöp och handlade chips, dipp, glass, godis, choklad, och läsk till kvällen. När vi kom hem så satte vi oss alla tre i vardagsrummet. Jag och Jenny hade förstås våra datorer i knäet samtidigt som vi slötittade på teven. Borzko tittade bara på teve.

   





Först så tittade vi på: "Pokerfejs" på TV4. Sen så blev det: "Sing A Long" på TV3. Och efter det så blev det: "Extra Extra" på TV3. Efter det så satte vi igång en mycket gammal film på dvd. Det blev. "Göta Kanal" från 1981. Den är väl slut ungefär vid halvettiden, och efter det är det väl strax dags för sängen.


Kommentarer
Postat av: Lari

tack så mycket för de orden.. det är såna kommentarer som får mig att fortsätta blogga ju..=)

2007-04-22 @ 11:28:59
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Lari: Varsågod! Det var så lite så! Det var ärligt menat! ;-D

2007-04-22 @ 11:31:38
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0