Lördagen den 7 april 2007

I morse gick jag upp redan klockan sex. Jag duschade och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det frukost och lite nyhetsläsning i datorn. Borzko gick upp klockan sju, och Jimmy klockan halvåtta, och de genomgick så klart sina morgonrutiner. Jenny var inte hemma, hon sov hos Robin i natt. Sen så gjorde vi oss klara för att åka ut till min Mamma och Pappas landställe. Jenny skulle inte med, hon skulle åka ut till Robins släkts landställe istället.

 

Vid åttatiden så åkte vi tre i väg. Jag och Borzko i Volvon, och Jimmy i Polon, eftersom han skulle åka hem tidigare för att jobba. Först så åkte vi till Willys i Länna. Vi kom dit strax efter att de öppnade klockan åtta, och det var väldigt lugnt och skönt i affären. Vi plockade ihop det vi skulle ha, lastade in det i bilen, och sen så åkte vi iväg ut mot landet. Jag åkte med Jimmy i Polon, och Borzko körde Volvon.

 

Vid kvart över nio så kom vi ut till landet. Vi packade upp alla matvaror och sen så blev det kaffe och en pratstund. Efter det så förberedde vi så mycket vi kunde till påskmiddagen, och så satt vi och pratade och umgicks förstås.

 

Vid halvtvåtiden så åkte Jimmy hem till stan igen. Han skulle börja jobba klockan halvtre och köra ett eftermiddags/kvällspass till halvelva. Strax efter att han åkte så kom min syster Anette, hennes son Mathias, och Anettes kille Kenneth ut till landet. Då fixade vi i ordning resten till middagen.

 

Vid halvtretiden sen så åt vi då Påskaftonsmiddag. Åt och drack en massa gott förstås, satt och pratade och hade det trevligt. När vi hade ätit klart så blev det förstås kaffe och så en massa godis till det. Och fortsatte givetvis att prata och ha det trevligt.

 

Vid sjutiden sen så åkte vi hemåt. Anette, Kenneth, och Mathias i sin bil förstås. Och jag och Borzko åkte i vår bil. Vid åttatiden så var vi hemma i Farsta igen.

 

Vid åttatiden så satte vi oss uppe i vardagsrummet. Jag med datorn i knäet förstås. Tittade på: "Stina" i SVT 1 på teven med ena ögat, och läste lite bloggar i datorn med andra ögat. Sen klockan nio så blev det tittande, med båda ögonen, på den andra och sista delen av den svenska thrillerserien "Lögnens Pris".

 

Vid tiotiden så läste jag i: "Jaktsäsong" av Mats Strandberg en stund. Sen vid elvatiden så ringde Jimmy från jobbet och sa att han var chipssugen och skulle stanna på Statoil i Sköndal på vägen hem och handla, och så undrade han om vi här hemma ville ha, och det ville vi så klart.

 

Vid halvtolvtiden så kom Jimmy hem. Då satte vi oss alla tre i vardagsrummet och åt chips och så slötittade vi lite på Discovery Channel.

 

-------------  

 

Och så har det då varit EFIT-dag i dag. Så i morgon kommer det nitton stycken fotografier från i dag.

 

-------------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0