Dagens Dagbok - Måndagen den 13 augusti 2007 - Kvällen.

Jag satt en stund på nedre balkongen och läste i min bok. Jimmy satt i sitt rum vid datorn. Vid strax före sju så åkte vi iväg en sväng med Jimmys bil. Först så åkte vi till Centrum och till HemKöp där jag hämtade ut ett bokpaket från Adlibris. (Se fotografier på böckerna i separat inlägg.) Sen så åkte vi till OKQ8 där Jimmy tankade och kollade luften i sina däck.

 

När vi kom hem igen så flyttade vi båda två upp till vardagsrummet. Jimmy kände för att sitta och slötitta på teven där en stund i kväll och jag hade inget emot det. Jag tog självklart med mig min dator upp också.

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning. När han var klar så gjorde han Jimmy och mig sällskap framför teven i vardagsrummet.

 

Vi tittade först på ett gammalt avsnitt av "Vänner", sen tittade vi på ett avsnitt av "Extreme Home MakeOver", och slutligen så tittade vi på säsongspremiären av "C.S.I.".

 

Klockan tio sen så stängde vi av teven och bytte rum. Borzko bytte från vardagsrummet till sovrummet och gick och la sig, han ska upp klockan fyra i morgon igen. Jimmy gick in på sitt rum för natten. Han skulle ju inte sova så tidigt, men han skulle sitta lite vid datorn och kanske kolla lite teve på rummet innan han skulle sova. Och själv så flyttade jag och min dator ner till köket.

 

Jenny var kvar hos Jocke hela dagen och kvällen, och hon ska sova hos honom i natt också. Fjärde natten i rad nu... Jag saknar henne och längtar efter henne... Men i morgon bitti kommer hon i alla fall hem!

 

Och nu blir det datorn och boken varvat fram till ettiden då det är sängdags för mig.


Kommentarer
Postat av: Bine

Men vad är det för jobb Borzko har? Han måste jobba jättemycket? Jag skulle dött av överansträngning, haha :)

2007-08-14 @ 01:11:06
Postat av: Bim

---> Bine: Borzko jobbar som lastbilschaufför. De har alltid brist på chaufförer och mycket jobb. Och Borzko är alldeles för snäll och ställer alltid upp. Jag tycker att han jobbar alldeles för mycket. Han är ju faktiskt över femtio år. Det kan inte vara bra i längden att jobba så mycket. Och så tycker jag att det skulle vara så tråkigt. Han har ju ingen fritid alls. Jag skulle aldrig klara av att ha det så!

2007-08-14 @ 08:33:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Natalie

FYI, vi fick fotona igår. Nice! Tack!!!

2007-08-14 @ 08:38:05
Postat av: Bim

---> Natalie: Kul att de har kommit fram, och att du tyckte om dem! Håll tillgodo! Vi får väl se om du får Jennys fotografier någon gång också... (Vad står FYI för?) *Kram*

2007-08-14 @ 08:40:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Natalie

For Your Information.
Jag låter Jenny vara ifred eftersom jag vet att hon har fullt upp. Hon kanske kan skicka med de med mamma som kommer till oss den 14.12. :))

2007-08-14 @ 09:11:04
Postat av: Bim

---> Natalie: Hahaha! Det borde jag har fattat! ;-) Jag är ju värdelös på engelska! ;-) Ja, det är ju en tanke... Då har hon ju fyra månader på sig! ;-) Hörde att hon skulle åka den 14 december, men hur länge stannar hon? *Kram*

2007-08-14 @ 09:13:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jam

Allt fler bloggar är med i jams länkar , vill du att din blogg okcså ska vara med, läs instruktionerna längst upp i min blogg så fixar jag det på direkten ! =)

2007-08-14 @ 10:33:01
URL: http://www.metrobloggen.se/lankar
Postat av: Joche

Hej! vill bara välkomna dig och alla andra till en nystartad blogg där vi vill ha in dina tips på vad man kan göra en tråkig dag. Bloggen heter ingetattgora.blogg.se och är tänkt att bli ett redskap för dagar då inspirationen inte riktigt räcker till. Så besök oss och ge oss dina tips på vad du gör när du inte har något att göra.
Vill du så får du jättegärna tipsa om bloggen i din blogg, vi vill ha in massa förslag! så hjälp oss gärna sprida bloggen!
Ha en underbar dag!

2007-08-14 @ 10:33:44
URL: http://ingetattgora.blogg.se
Postat av: Natalie

Hon stannar i en månad. Det ska bli kul och skönt att ha henne här.

2007-08-14 @ 10:36:23
Postat av: Bim

---> Jam: Okej! Jag ska kolla! :-)

2007-08-14 @ 14:01:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Joche: Okej! Jag ska kolla in! :-)

2007-08-14 @ 14:02:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie: Vad härligt! En hel månad! :-D

2007-08-14 @ 14:02:49
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0