Dagens Dagbok - Tisdagen den 21 augusti 2007.

Jag åkte inte hem direkt efter jobbet i dag. Utan jag åkte direkt till min frisör, Lotta, på Susannas Hårservice i Ormkärr. Och där gjorde jag exakt det som jag alltid gör var sjätte vecka: helblekte håret jätteljust, klippte håret jättekort, färgade ögonfransarna och ögonbrynen, och noppade ögonbrynen.

 

Det tog cirka tre timmar, och det kostade 750:- kronor. Och som alltid så var det jättekul att träffa min vän och före detta granne Lotta.

 

Kom hem vid halvsextiden. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han och jag åt middag ihop då och satt och pratade en stund. Sen efter det så åkte Jimmy hem till en kompis.

 

Jenny åkte direkt efter skolan och mötte upp Jocke och hans dotter Tindra på McDonalds i Västberga. Sen så åkte hon med dem hem. Och så ska hon sova där i natt.

 

Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund som vanligt.

 

Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Då åt han middag, sen så duschade han och gjorde sig i ordning. Han höll sen på med lite allt möjligt innan han gick och la sig vid halvtiotiden.

 

Jag satt i köket med datorn större delen av kvällen. Nu ska jag nog stänga igen datorn för i dag, och så göra mig i ordning, och sen lägga mig i sängen och läsa en liten stund i min bok innan det är dags att sova.


Kommentarer
Postat av: Anonym

såg också jenny röka idag på jensen.. blev lite paff faktiskt..

2007-08-21 @ 22:32:23
Postat av: L

Men bim tänk nu också på att det finns människor som är emot jenny och hennes blogg. När dom vet att dom kan hitta på saker som kan uppröra dig som t.ex "rökning"så är det väll"roligt" för dom att göra det. Eller är det inte så...men tänk på det iallafall.Vissa människor är barnsligare än vad man kan tro.
Ha en trevlig dag.! :)

2007-08-22 @ 07:44:51
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej... Väldigt intressant att du skriver detta... Varför skriver du det till mig? Vad tjänar du på det? Du gillar inte Jenny, så du vill att jag ska bli arg på henne, eller? Jag litar faktiskt på min egen dotter mer än vad jag gör på anonyma kommentarer! Hon säger att hon inte röker, och då tror jag på henne. Eller tycker du att jag ska lite mer på dig, som jag inte har en aning om vem du är? Alla Jennys tjejkompisar röker, alla Jennys jobbarkompisar röker, Jennys pojkvän Jocke röker. Så hon umgås i och för sig alltid med rökare. Men hon säger att hon inte röker, och det vill jag tro på. Men OM det nu så är att hon röker, så kan jag ju faktiskt inte göra så mycket åt det, eller? Hon blir ju 18 om ett halvår, så jag kan ju faktiskt inte göra så mycket åt det då. Tycker bara att det är patetiskt att du och "Jessica" skriver det här till mig. Jenny sa till mig: "Be att de tar kort på när jag röker och skicka".

2007-08-22 @ 14:35:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> L: Ja, faktiskt så tror jag som du! Jag vet att det är en hel del personer som stör sig på Jenny! Och det är av olika anledningar. En del stör sig på henne att hon alltid "spelar så lycklig"!?!? Nu råkar hon vara en glad och positiv tjej som oftast är lycklig! Ska hon be om ursäkt för det eller? Det kanske är mer "inne" att vara olycklig och skära sig i armarna, eller? Oavsett om hon röker eller inte, så är det patetiskt av folk att skriva det till mig tycker jag! Tack för din kommentar! :-D

2007-08-22 @ 14:39:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: L

jo håller helt med dig. Det handlar väll om jenny och inte om dom?:S
Jo jag läste det förut det där om att leka lycklig, så himla sjukt. Finns väll inget härligare än att se lyckliga personer eller att vara lycklig..vadå leka? :/ Jag är själv lika gammal som jenny och en kille ringde hem och sa till mina föräldrar och sa att jag var jättefull, när jag inte druckit en droppe. Så det finns sånna som vill förstöra.!

2007-08-22 @ 15:58:24
Postat av: Bim

---> L: Fy fan vad patetiskt! Att ringa hem till dina föräldrar och säga så! Det finns så många konstiga människor... Tyvärr så är det väl något man får stå ut med när man bloggar ganska så privat som Jenny och jag gör. Jag läser ju BlondinBellas Blogg och ser de kommentarer som hon får... Tycker så synd om henne ibland. För oavsett hur hon är, eller vad man tycker om henne, så är det ju patetiskt och elakt att kommentera såsom folk gör hos henne. Och Jenny är oftast lycklig! Även om hon kanske också ibland har saker att vara olycklig för. Men hon har förmågan att se det positiva i livet. Och det är jag väldigt glad och stolt över! Men tack och lov så får ju både hon och jag väldigt många snälla kommentarer också! Tur är väl det! ;-D

2007-08-22 @ 16:02:58
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0