Dagens Dagbok - Tisdagen den 7 augusti 2007 - Dagen.

I morse så ringde mobilen klockan halvsju. Jag gick upp lite tidigare eftersom jag skulle iväg ut till Landet i dag, och ville fixa lite innan. Jag duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost och läste nyheter i datorn under tiden. Höll sen på och fixade med lite här hemma.

 

Borzko hade gått upp vid fyratiden och åkt iväg för att jobba. Jimmy hade gått upp vid sextiden och åkt iväg för att jobba. Jenny var inte hemma, hon sov hos Jocke i natt.

 

Vid strax före nio så gav jag mig sen iväg med bilen. Först så åkte jag till Tumba Station där jag hämtade upp Jenny och Jocke som kom hemifrån Jocke. Sen så åkte vi vidare till en ICA-affär en bit bort, där vi hade bestämt träff med övriga släkten som skulle till landet i dag. Det var min syster Anette, och hennes son Mathias. Och så hade de hämtat upp Mamma Gun och Pappa Yngve i Örby först.

 

Vi gick alla sju in och handlade, och sen så åkte vi vidare ut till Landet. Strålande sol och jättevarmt i dag. Underbart skönt att vara ute på Landet just i dag. Vi packade upp matvarorna och sen så gjorde vi i ordning kaffe. Och sen så satt vi ute på tomten i solen och fikade och pratade.

 

Sen så gick vi alla en liten promenad runt området. Gick ner till badplatsen, men vi badade inte. Gick och köpte oss varsin glass på vägen hem. När vi kom hem så satt vi och solade och pratade igen.

 

Så småningom så hjälptes vi åt att fixa maten, och så åt vi en sen lunch / tidig middag vid halvtretiden. Vi grillade fläskfilé och fläskkarré. Vi hade även färdiggrillad kyckling. Till det så hade vi potatiskroketter, blandad sallad, och vitlöksdressing. Och så bröd och ost till också.

 

Precis när vi hade satt oss för att äta så ringde Jimmy och sa att de hade det så lugnt på jobbet så han skulle gå lite tidigare och komma ut en sväng. Han kom ut vid halvfyratiden och då åt han mat förstås.


Sen så fikade vi alla och åt brownies med vaniljvisp. Och sen vi femtiden så packade vi ihop oss och åkte hemåt. Mamma och Pappa stannade kvar ute på Landet. Anette och Mathias åkte hem till sig. Och jag och Jimmy körde Jenny och Jocke hem till Jocke. Jenny åkte med mig, och Jocke åkte med Jimmy. Och sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta, vi var hemma vid halvsjutiden.

 
 

Det var en helt underbar dag på landet. Strålande sol och jättevarmt hela dagen. Jättemysigt att umgås med sju av mina allra närmaste också. Här kommer några kort från dagen. Först sex stycken kort på Jenny och Jocke. Sen ett på bara Jenny. Och sen ett på Mathias. (Självklart så har både Jenny och Jocke sagt att det är okej att lägga in de här korten i min blogg!)


image944


image945


image946


image947


image948


image949


image950


image951


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad fina de är tillsammans! Du har rätt i att Jocke är lite lik Jimmy!
:-D
*kram*

2007-08-07 @ 20:06:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: finkan

va fina de är tillsammans. har varit lite nyfiken*ler*

2007-08-07 @ 20:07:12
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, de är faktiskt jättefina tillsammans! Och Jocke är lite lik Jimmy! Både i utseende och sätt! :-D Han är en jättegullig och snäll kille, och jag är glad för Jennys skull! :-)

2007-08-07 @ 20:09:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Ja, det är fina tillsammans! :-) Det är nog fler än du som har varit nyfikna! Speciellt läsarna i Jennys blogg! ;-) Får väl se om de hittar hit nu så att de får se honom! ;-D

2007-08-07 @ 20:10:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: L

Söta dom är tillsammans, verkligen! :) Hur gammal är jocke ? :)

2007-08-07 @ 20:36:15
Postat av: Bim

---> L: Ja, det är dom! ;-D Han fyller 28 om ett par veckor.

2007-08-07 @ 20:40:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

oj shit vad lik han är din son :P.. trodde det var
han först kollade endast på fotona och tänkte "varför håller Jenny sin bror i handen?" haha:D söta de är :)
ps. hälsa jenny att vi saknar hennes blogg!
Ha en underbar kväll

2007-08-07 @ 21:06:28
Postat av: Bim

---> Anonym: Hahaha! Jag håller med dig! Han är faktiskt väldigt lik Jimmy! Jag ska säga att ni saknar hennes blogg. Det gör faktiskt jag med! Hoppas att hon kommer igång med bloggandet igen när skolan börjar och hon kommer att vara mer hemma. Ha en bra kväll du också!

2007-08-07 @ 21:09:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Mathias

vilket liv det var om jocke och jenny då, tycker den där sista bilden var mycket hetare!

2007-08-07 @ 21:56:42
Postat av: Bim

---> Mathias: Hahaha! Du är rolig du! Min lilla stora favoritsysterson! ;-D

2007-08-07 @ 21:59:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Ja, lite taskigt att lägga upp Mathias bild i samma blogg som första bilderna på PARET...Han har ju liksom ingen chans i konkurrensen där! (fast han är ju söt han också, tihi) *kram*

2007-08-07 @ 23:19:55
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Ja, Mathias är minst lika gullig och snäll som både Jimmy och Jocke! :-D

2007-08-07 @ 23:22:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Fundersam mamma

Brukar följa din blogg och ar inte liten fråga om din dotters förhållande !! Jag har själv en dotter som är tillsammans med en kille på 26 hon är 17, och jag tycker verkligen inte om det. Hur gör du för att "gilla läget" ? Kramar

2007-08-08 @ 08:57:15
Postat av: Bim

---> Fundersam mamma: Ja, hur gör man för att "gilla läget"!? Man bara gör det helt enkelt! Jag kan väl också tycka att elva år är lite stor åldersskillnad. Men vad ska jag göra? Jenny blir ju 18 år om ett halvår, och jag kan ju inte gärna "förbjuda" henne att träffa Jocke! Jocke är en jättegullig kille, och han är väldigt snäll och omtänksam, och behandlar henne väldigt bra. Och det är väl det viktigaste!? Han är kanske inte heller så "jätte-vuxen" i sättet. Jag hade inte trott att han var 28 om jag inte hade vetat det innan. Han både ser yngre ut och verkar yngre. Och vad är ålder? En siffra? Det finns ju många saker med killar, hon skulle kunna vara ihop, med som skulle vara mycket värre än lite för gammal. Tänk om hon skulle bli ihop med någon som utnyttjar henne, eller slår henne, eller som missbrukar knark, eller dricker för mycket, eller försöker pracka på henne någon religion, eller många andra saker. Jag var lite skeptisk i början, när jag inte hade träffat honom. Men nu har jag träffat honom flera gånger, och tycker jättemycket om honom. Så nu ska jag inte bry mig om hans ålder. Jag stödjer istället Jenny helhjärtat. Hur tänker du? Med din dotter? Skriv gärna igen! Alltid kul med andras synpunkter och tankar! :-D

2007-08-08 @ 09:06:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sandra

"försöker pracka på henne någon religion" fast så tycker jag inte du kan säga :S:S

2007-08-08 @ 12:23:12
Postat av: Bim

---> Sandra: Nehej! Varför kan jag inte säga så? Jag står för det! Jag gillar inte fanatiska religioner.

2007-08-08 @ 12:26:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: J

bim, du verkar va en riktig skön typ :)

2007-08-08 @ 17:35:22
URL: http://jossanc.blogg.se
Postat av: Bim

---> J: Okej! Tack! ;-D

2007-08-08 @ 18:19:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: sissel

Det är bra att du tycker att åldern inte har någon betydelse tycker jag.. Hur personen är är det viktigaste :)

2007-08-09 @ 22:33:32
URL: http://siss3l.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sissel: Absolut! Huvudsaken att Jenny blir behandlad väl, och att hon är lycklig! :-D

2007-08-09 @ 22:38:41
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0