Dagens Dagbok - Torsdagen den 23 augusti 2007.

Åkte hem direkt efter jobbet. Gick bara in en kort stund. Kollade posten och mailen, och så ringde jag och gratulerade min Mamma som fyller år i dag. Sen så gick jag en sväng till Centrum. Först så handlade jag födelsedagspresenter till Borzko och Mamma. Vi ska ju fira dem båda i morgon. Och sen så var jag på HemKöp och handlade lite matvaror.

 

När jag kom hem igen så höll jag på som vanligt och fixade med allt möjligt här hemma. Och så varvade jag med lite stunder vid datorn som vanligt.

 

Vid femtiden så åt jag middag. Helt ensam i dag för en gångs skull. Oftast så är det ju Jimmy och jag som brukar äta middag ihop.

 

Jimmy ringde och sa att han skulle först jobba över i en till två timmar. Och sen så skulle han åka direkt efter det och möta upp med några kompisar. Äta skulle han göra med dem. Och så skulle han komma hem vid niotiden.

 

Borzko ringde och sa att han förmodligen skulle komma hem vid åttatiden i dag.

 

Jenny åkte direkt ifrån skolan i dag till sitt jobb på McDonalds i Västberga. Hon skulle jobba ett kvällspass mellan sex och tio i kväll. Och Jocke skulle sluta samma tid som henne i dag, så sen skulle de direkt åka hem till honom och så skulle hon sova där även i natt.

 

När jag hade ätit min middag så höll jag återigen på och fixade lite här hemma. Och sen när jag var klar med det jag hade tänkt mig att göra, så satte jag mig uppe i vardagsrummet tillsammans med min dator och med min bok, och så varvade jag dem båda som jag nästan alltid gör.

 

Borzko kom hem vid åttatiden som sagt var. Han åt då middag, sen så duschade han och gjorde sig i ordning. En pratstund blev det också. Sen så höll han på med lite av varje innan han gick och la sig vid halvtiotiden.

 

Och Jimmy kom hem vid niotiden. Han duschade då, och gjorde sig i ordning. En pratstund blev det också. Och sen så blev det datorn resten av kvällen för honom.

 

Nu väntar jag på att Jenny ska ringa vid strax efter tio när hon har slutat. Jag vill höra hur hon har haft det, innan jag går och lägger mig.

 

Och i morgon så är det fredag! Wiee!!!


Kommentarer
Postat av: M

Tycker inte du att Jenny jobbar lite för mycket och när hon inte gör det så är hon ändå borta mycket? Eller känner du att du får den tid du vill spendera med henne? Synd att hon verkar ha slutat med sin blogg,hon skrev ju så bra! :)

2007-08-24 @ 01:21:43
Postat av: Josefin

M
Hur skulle du tycka själv om du var i Jennys ålder och din mamma ville att du skulle sitta hemma och umgås? Jag tror att dom hinner med det också. Det går inte att stoppa tiden, Jenny håller på att bli vuxen. När jag själv var i den åldern och umgicks med min pojkvän hela tiden tyckte mamma mest att det var kul, alltså för min skull. Hon var nöjd bara hon såg mig lycklig.

2007-08-24 @ 11:39:59
Postat av: Bim

---> M: Jo, jag tycker att Jenny jobbar mycket, men inte för mycket. Och jag tycker att hon är borta mycket hemifrån, men inte för mycket. Nej, jag känner inte att jag får spendera den tid jag vill med henne. Och inte med Jimmy heller. Men det är väl normalt!? Jag skulle alltid vilja vara med mina barn! Men jag har full förståelse för att de inte alltid vill vara med mig! Det vore väl konstigt för en nittonåring och en sjuttonåring. Det är ju en utveckling, att de frigör sig. Jag tycker ändå att när vi träffas så har vi bra tid tillsammans. Och du skulle bara veta hur mycket tid som vi pratar i telefon!
Hon kommer nog blogga lite mer framöver. För hon kommer nog att vara lite mer hemma då.

2007-08-24 @ 15:31:01
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Josefin: Bra skrivet! Tack! :-D

2007-08-24 @ 15:34:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0