Chokladkarameller, Pepparkakor, och Lussebullar! :-D

I dag så ska vi koka Chokladkarameller, baka Pepparkakor, och baka Lussebullar! Jenny och Jocke är på väg hit nu från Jocke i Södertälje, och Jimmy vaknar väl så småningom. Borzko kan tyvärr inte vara med, för han jobbar extra i dag.

Lussebullar blir det på begäran av Jenny. Och Pepparkakor blir det på begäran av Jimmy. Och Chokladkarameller vill vi alla ha. Minst fyra satser blir det av Chokladkaramellerna.

Chokladkaramellerna är nog det enda "måstet" som vi har i vår familj till Jul. Alla älskar dom, och vi har alltid gjort dom i släkten. Min Syster gör dom, min Mamma gör dom, min Moster gör dom, och min Mormor gjorde dom.

Så det blir nog en mysig dag i dag. Sen i kväll så åker Jenny och Jocke hem till Södertälje igen. Jimmy vet jag inte vad han ska göra, om han ska vara hemma eller ut och träffa kompisar. Borzko och jag ska i alla fall bara vara hemma och ta det lugnt som vanligt. Äta lite gott och se någon film kanske det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0