Dagens Dagbok - Fredagen den 21 december 2007 - Eftermiddagen.

När Jennys Skolavslutning var klar, så kom hon in till City och mötte upp med mig.


Vi gick och åt lite lätt lunch på Café Bellman. För mig så blev det en macka och en Caffe Latte.


Sen så gick vi runt omkring i City i många affärer och handlade julklappar. Jenny köpte till Jocke och till Jimmy. Jag köpte till Jenny, Jimmy, Mathias, Maria, och Patrik. Så nu är vi båda två klara med alla julklapparna.


Några böcker till mig själv blev det också.


Vid tretiden så var vi färdiga och då åkte vi hemåt. Eller Jenny tog pendeltåget mot Södertälje och hem till Jocke. Och jag åkte hem till Farsta.


Jag kom hem vid halvfyratiden, och då var Jimmy hemma och hade precis kommit från jobbet.


Jimmy duschade och gjorde sig i ordning. Han skulle inte ha någon middag hemma i dag, för han skulle ut och äta Julbord på båten M/S Riddarholmen med sina jobbarkompisar på Hägerstens Brädgård.


Jag slog in julklapparna som jag hade köpt. Och sen så höll jag på och fixade med lite annat här hemma.


Jimmy stack iväg vid strax efter fem mot tunnelbanan, för att åka till Gamla Stan, och sen gå till båten, där de skulle träffas klockan sex.


Jag åt middag i min ensamhet när Jimmy hade gått. Och sen så höll jag återigen på och fixade lite här hemma.


(Scrolla neråt i bloggen för att se elva stycken fotografier från dagen.)

Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att vara klar med klapparna va? Vi har en till att köpa, men vet åtminstone VAD det ska bli för något, till Rolles föräldrar, får köpa den i morgon för vi glömde det idag ;-D *kram*

2007-12-21 @ 21:45:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det är väl i och för sig skönt att vara klar med julklapparna. Men jag tycker inte att det är jobbigt att handla julklappar. Tvärtom! Det blir gärna lite för mycket, speciellt till ungarna... :-D

2007-12-21 @ 21:54:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Det blir bonusklappar här också till dem - det är de värda
:-D Men jag tycker det är lite jobbigt att trängas, att köa till kassor och att inte hitta en parkeringsplats, när det jag ville köpa har tagit slut och jag måste tänka om...men annars är det trevligt - men tröttande!
:-D

2007-12-21 @ 22:22:10
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, visst är ungarna värda en hel massa! Jag skulle kunna köpa hur mycket som helst! ;-D

Om du känner som du känner, så kanske du borde köpa julklapparna några veckor tidigare? Det är ju alltid värst dagarna innan jul. Och i dag var det ju lön, ungarna har slutat skolorna, och många hade nog en ledig dag i dag.

2007-12-21 @ 22:31:14
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0