Dagens Dagbok - Måndagen den 24 december 2007 - Morgonen, Förmiddagen, och första halvan av Eftermiddagen.

I morse så larmade mobilen klockan halvåtta. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det ingen frukost för mig direkt, eftersom vi hade bestämt att vi för en gångs skull skulle äta gemensam frukost.


Men jag gjorde mig ett stort glas kaffe och så satte jag mig med datorn vid köksbordet och en massa tända stearinljus.


Vid niotiden så gick Borzko upp och genomgick sina morgonbestyr. Sen så hjälptes vi två åt att fixa i ordning frukost till oss allihopa.


Klockan tio så gick Jimmy, Jenny, och Jocke upp. Och så åt vi frukost tillsammans alla fem. Vi satt sen en hel timme och fikade och pratade.


Jenny fick också tre stycken morgonjulklappar av oss: en klänning, ett skärp, och ett läppstift. Hon fick dom på morgonen, för jag visste att hon ville ha dom på sig sen senare på kvällen.


Vid elvatiden sen så plockade vi bort från frukosten. Jimmy duschade och gjorde sig i ordning.


Vid halvtolvtiden så gav vi oss alla fem iväg ut en stund, fast åt två olika håll. Borzko och Jimmy åkte iväg med båda bilarna för att tvätta dom, tanka, och kolla allt på dom.


Jag, Jenny, och Jocke gick iväg en sväng till Centrum. Först så var vi på SynOptik där jag ställde in mina nya glasögon litegrann. Sen så var vi på TeknikMagasinet där jag köpte mig en ny minneskortshållare. Därefter var vi på H&M och där köpte både Jenny och jag strumpbyxor. Och Jocke köpte sig en ny skjorta. Sist så var vi sen på Åhléns där Jenny köpte sig lösnaglar.


När vi kom hem igen så satte vi oss vid köksbordet. Jenny fixade sina naglar, och Jocke och jag satt vid varsin dator.


Sen så duschade Jenny och Jocke och gjorde sig i ordning.


När Jimmy och Borzko också hade kommit hem så blev det en fika i köket för oss alla fem. Kaffe, glögg, pepparkakor, och chokladkarameller blev det.


Lite paketinslagning av de sista julklapparna blev det också.




Nu är klockan snart två. Jag ska snart gå och packa ner alla julklapparna plus de andra sakerna som vi ska ha med oss. Och så ska jag byta om till min klänning. Vid halvtretiden så åker vi allihopa iväg till syrran och hennes kille i Sätra. Sen så blir vi ett tjugotal personer som ska fira julafton ihop.


HA NU EN RIKTIGT GOD JUL ALLIHOPA! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0