Dagens Dagbok - Tisdagen den 11 december 2007 - Kvällen.

När vi kom hem från Centrum så slog Jenny in alla julklapparna. Jimmy duschade och gjorde sig i ordning, och sen så kom han till mig och Jenny i köket. Vi fikade och pratade en stund.


Sen så gick Jimmy och Jenny till sina respektive rum, och satt vid sina datorer. Jag höll på och fixade lite här hemma en stund, och sen så satte jag mig i köket med min dator.


Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Middag blev det för honom då, och en pratstund för oss i köket. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


Sen blev det som vanligt en lugn och skön kväll för oss alla fyra. Jag satt vid datorn en hel del som vanligt, tittade på Desperate Housewives med ena ögat, med Jenny inne i hennes rum, fikade och åt lite glass i köket med resten av familjen.

Kommentarer
Postat av: Ailura

Har du julklappsångest? Bra!

Istället för att köpa ett par strumpor i år kan du ge bort en get i julklapp och hjälpa någon av världens fattigaste familjer.

200 kronor räcker för att ActionAid ska kunna ge en get till kvinnan i ett fattigt hushåll och på så sätt ge hennes familj en möjlighet att ta sig ur fattigdom. Barnen får näringsrik mjölk och föräldrarna kan sälja överskottet på marknaden.

Vill du ha ett alternativ till geten? Ge bort en by-barnmorska och se till att en fattig kvinna på ett säkert sätt kan föda barn. Andra julklappar mot fattigdom från ActionAid är skolböcker och kakaoträd.

Beställ dina julklappar redan idag på:

www.presentermotfattigdom.se

2007-12-12 @ 11:31:33
URL: http://ailura.blogg.se
Postat av: Pillan

Hur kan du ligga på topplistan? Jag menar.. du har en jättetråkig blogg :/.

2007-12-12 @ 14:48:56
Postat av: emma

skulle du kunna ge mig ett bra tips på en bärbar dator? :)

2007-12-12 @ 15:35:03
Postat av: Bim

---> Ailura: Okej. Ska kolla in din länk.

2007-12-12 @ 16:11:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Pillan: Ja, jag har ingen aning varför cirka 800 stycken människor läser min blogg varje dag! De tycker väl antagligen inte som du! ;-D

2007-12-12 @ 16:14:54
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Emma: Ja, köp en sån som jag har! Jag är supernöjd med den! :-D

2007-12-12 @ 16:15:26
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0