Dagens Dagbok - Tisdagen den 25 december 2007 - Morgonen + Förmiddagen + Första halvan av Eftermiddagen.

Min mobil larmade som vanligt klockan sju. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så gjorde jag mig ett stort glas kaffe, och så satte jag mig vid köksbordet med min dator och massa tända ljus. Frukosten väntade jag med, eftersom vi hade bestämt att vi skulle äta gemensam frukost allihopa, även i dag.


Vid niotiden så gick Borzko upp och genomgick sina morgonbestyr. Och sen så hjälptes vi åt att fixa frukost till oss allihopa.


Och vid tiotiden så gick både Jimmy, och Jenny och Jocke upp. Och så åt vi frukost tillsammans allihopa. Satt sen länge och pratade.


Efter det så röjde vi i ordning. Jimmy duschade och gjorde sig i ordning, och sen så satte han sig på sitt rum vid datorn. Jenny och Jocke gick och la sig och kollade på teve i Jennys rum. Borzko gick till HemKöp och handlade lite grejer som fattades. Och jag började att förbereda lite till kvällens middag.


Vid ettiden så tog vi en fika alla fem i köket, och satt och pratade. Våra datorer var med också. Borzko höll på och fixade med sin nya mobil. Och Jimmy hjälpte honom. Jenny höll på med sin "nya" mobil. Jocke och jag gjorde inget speciellt.


Sen så duschade Jenny och Jocke och gjorde sig i ordning. De packade också ner sina saker eftersom de inte ska sova här i natt.




Nu är klockan två. Vid halvtretiden så ska Jimmy skjutsa iväg Jenny och Jocke hem till Jockes Mamma. De ska fira Jul en gång till där med Jockes släkt. Och sen så åker de hem till Jocke och sover i natt. Jimmy åker sen och hämtar upp min Mamma och Pappa, för de ska hit på middag klockan halvfyra. Och sen senare i kväll så blir det väl antagligen att vi spelar Canasta.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Ha en trevlig Canastakväll!

2007-12-25 @ 20:05:22
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Det blev det! :-D

2007-12-25 @ 21:46:32
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0