Veckans Planer - Vecka 51.

Veckans Planer - Vecka 51.

Måndag:
Jobba som vanligt förstås, mellan 06.00-14.00.

Den här veckan jobbar jag i disken.

Efter jobbet så ska jag gå och sola solarium i en halvtimme.
Sen så möter förmodligen Jimmy upp mig i Centrum, och så ska vi gå och köpa julklapp till Borzko.
Vid halvniotiden sen, när Jenny kommer från jobbet, så ska vi klä julgranen.
Och sen så ska vi fotografera årets julkort från oss.
I år så blir det förmodligen Jimmy och Jenny vid julgranen och julklapparna.

Tisdag:
Jobba 06.00-14.00.
I dag och resten av veckan så kommer vi att vara en personal färre på jobbet, för en av kollegerna har ledigt.
Jimmy och jag ska antagligen en sväng till Centrum på eftermiddagen och köpa julklappar till Jenny.
Vi ska också köpa till min systers två barn.


Onsdag:

Jobba 06.00-14.00.

Direkt efter jobbet så ska jag till min frissa Lotta på Susannes Hårservice i Ormkärr.
Klippning och blekning av håret blir det som vanligt.


Torsdag:

Jobba 06.00-14.00.

Sista arbetsdagen för i år!
Nu väntar arton dagars ledighet!


Fredag:

Första lediga dagen!
I dag ska jag börja att använda mina nya glasögon.
In till stan ska jag och möta upp med Jenny som har avslutning vid tolvtiden.
Sen så ska vi shoppa de sista julklapparna som vi kanske har kvar.
Promenera, titta på julskyltning och julmarknader, och fika, blir det väl förmodligen också.


Lördag:
Borzko jobbar extra.
I dag så är det vintersolståndet - årets längsta dag - i morgon går det mot ljusare tider!
Pepparkaksbak blir det i dag förmodligen.
Och så ska vi nog koka minst fyra satser av släktens chokladkarameller.
Kanske att vi bakar lussebullar också.


Söndag:

Tvättstugan klockan tio.
Veckostädning.

Handla.
Göra i ordning min vitlökssill som jag ska ha med mig till min syster på Julafton.



Ja, så där blir väl min vecka ungefär. Sista arbetsveckan för i år... Och sista veckan före jul...

Borzko lär väl jobba sent varenda kväll förmodligen... Det är ju rätt mycket att göra nu inför jul...

Jimmy jobbar sina vanliga tider, och för övrigt så har han inget speciellt inplanerat.

Jenny jobbar kvällspass måndag och torsdag. Och så jobbar hon ett eftermiddagspass på söndag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tror att du hade passat i lite längre hår, och kanske brunfärgat också... :)

Nu provar jag att kommentera för 5:e gången.. Får bara sidan kan inte visas...

2007-12-16 @ 21:52:25
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Sara

Ramlade in här genom några länkar hit och dit. Fastnade för din blog efter lite läsning, och måste bara säga, fyfan va cool du är!

2007-12-16 @ 22:18:08
Postat av: Jenny Kullin

Hej Mamma !
Min telefon strulade ikväll. Den stängde av sig i fickan. Därför du inte kom fram. Men nu är vi hemma hos Jocke. Haft en superbra kväll. Ska sova till 9-10 i morgon. Smsar när jag vaknat.
Älskar dig MASSOR !

2007-12-17 @ 00:17:49
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Natalie

Ville bara hälsa att det är jättekallt här nere! Gissa om jag njuter! :))
Mamma är chockad, hon kunde inte föreställa sig att det kunde vara så kallt här nere i (annars) varma Split. (0-gradigt och en svinkall orkan-Bore-vind!!)

2007-12-17 @ 09:48:05
Postat av: Jessica

Fota julkort - skickar ni dem via mail då eller? Eller printar ni ut dem (hinner de fram innan jul nu då??)?

2007-12-17 @ 12:51:30
URL: http://jessica25.blogg.se
Postat av: <:o)

vad jobbar borzko med?

2007-12-17 @ 13:15:14
Postat av: Bim

---> Petra: Jag har haft långt hår för kanske tio år sen. Men jag har aldrig haft brunt hår. Jag är ju rödhårig egentligen. Men nu trivs jag med kort och blekt hår. Fast nån gång ska jag testa att vara svarthårig! :-)

2007-12-17 @ 18:16:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sara: Hahaha! Tack ska du ha! ;-D

2007-12-17 @ 18:18:18
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Tufsan: Kanske dags att lämna in telefonen på lagning!? Älskar dig ÄNNU MER! ;-D

2007-12-17 @ 18:19:13
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie: Hejsan! Kul att du hör av dig! Och stackars Dragica... Hälsa henne så mycket från oss alla här i ännu kallare Sverige! *KRAM*

2007-12-17 @ 18:20:18
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jessica: Vi skickar dem via Posten.se. Och som vanliga egna vykort. Då går de iväg på en dag. Kostar 17:50 per kort. Och då ingår framkallning, tryckning, skickning, porto. Helt perfekt! Har gjort det i flera år nu! Även förra julen när vi var i Thailand! :-D

2007-12-17 @ 18:22:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Han jobbar som lastbilschaufför.

2007-12-17 @ 18:29:51
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0