Fredagen den 2 februari 2007

Jobbade som vanligt i dag också. En av kollegerna var sjuk i dag också, men vår vikarie kom i dag med. Jag var i skalen först, sen så dukade jag, och sen så var jag andreman i stora matsalen. Vi serverade fisk-nuggets, kokt ris, och filsås i dag.


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Höll på som vanligt här hemma och fixade lite när jag kom hem. Satt lite vid datorn också. Jenny kom hem från skolan vid halvfyratiden. Hon duschade och gjorde sig i ordning inför kvällen då. Jag gjorde mig också i ordning.


 

Vid strax före fem så åkte hon och jag iväg med bilen hem till min Mamma och Pappa i Örby. Den närmaste släkten skulle träffas där för att fira min Pappa som fyllde 83 år i måndags. Jimmy jobbade i dag mellan tio och sju, så han kom senare, direkt från jobbet.


 

Borzko åkte direkt från jobbet upp till fjällen i dag. De var trettiotvå stycken från hans jobb som åkte upp till Tandådalen för att åka skidor och festa. Han kommer hem på söndag kväll igen.


 

I present av oss fick Pappa fyra flaskor rödvin och fyra stycken svenska deckare i pocketformat. Mamma fick givetvis också del i hans present. Jenny och jag kom dit vid femtiden för att hjälpa till lite med maten. Sen kom de andra vid sextiden. Och Jimmy kom som sagt var lite senare, direkt ifrån jobbet, vid halvåttatiden.







 

 



 


 

Vi som var där var tio stycken och vi var: jag, Jimmy, Jenny, Mamma, Pappa, min syster Anette, hennes pojkvän Kenneth, min systerdotter Maria, hennes pojkvän Patric, min systerson Mathias.


 

Vi åt smörgåstårta, ost & kex, grönsaker, dipp, baguette, m.m. Valfri dricka till det. Sen så blev det kaffe och glass. Och efter det snacks och godis. Pratade, skrattade och hade det allmänt trevligt.







 

 

 




 

Jenny stack iväg vid niotiden. Hon skulle möta upp med sina tjejkompisar och gå på fest på Söder. Jimmy och jag åkte hem till Farsta vid elvatiden. Då satte vi oss en stund vid våra datorer innan det var dags för sängen.   


Kommentarer
Postat av: Angela

Mums, smörgåstårtan ser fantastiskt god ut. Jag gissar att den var det också ;-)

2007-02-03 @ 07:08:55
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, den var fantastiskt god! Den var beställd från Högdalens Fisk- och Delikatessaffär. :-)

2007-02-03 @ 07:19:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Annebelle

Trevligt det låter! och gott ser det ut!

2007-02-03 @ 16:07:12
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det var det verkligen! Både trevligt och gott!

2007-02-03 @ 17:24:14
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Vilka fina bilder på dina föräldrar!(och givetvis på Jenny)

2007-02-03 @ 21:58:19
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Jag tyckte det faktiskt själv! :-)

2007-02-03 @ 22:00:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0