Lördagen den 10 februari 2007

Mobilen larmade klockan sju, precis som vanligt på mina lediga dagar. Jag gick upp, duschade och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika, och under tiden lite nyhetsläsning i datorn. Hade väl haft en liten tanke på att kanske ta en liten promenad i dag på morgonen… Men minus tretton grader visade termometern på, så då glömde jag snabbt min tanke.




 



 

 

Jag gick och la mig vid ettiden i går kväll. Sen så var jag uppe en stund vid kvart över tre i morse/natt också. Jenny kom hem från stan då, och då ville jag vara vaken. Hon brukar ringa mig på mobilen när hon ska gå av tunnelbanan i Farsta, och så pratar vi under hela tiden den stund som det tar henne att gå från Centrum och hem. Oftast så är det några andra ”vanliga/normala” människor som går åt det här hållet, och då håller hon sig vid dem. Skulle det inte vara det, då kastar jag på mig kläderna, och så springer jag och möter henne.


 

Borzko gick upp vid halvfyratiden när jag gick och la mig igen. Han skulle upp för att jobba extra i dag. Och Jenny gick väl och la sig strax efter där också. Hon skulle sova till tiotiden i dag, för sen så skulle hon ju iväg på Öppet Hus. Jimmy skulle sova till tolvtiden i dag, han skulle sen iväg vid halvtvåtiden.


 

Vid strax före nio så gick jag ut och iväg mot Centrum. Gick direkt till SolAkuten, de öppnar klockan nio på lördagar. Där solade jag i en halvtimme. Låg som vanligt och njöt i den underbara värmen, och drömde mig tillbaka till Thailand.




 



 

 

När jag kom hem vid kvart i tio så hade Jenny vaknat och gått upp, och stod i duschen. Sen så åt hon frukost, och då tog jag en fika och en pratstund med henne. Efter det så gjorde hon sig i ordning, och så åkte hon iväg vid kvart i elva. Hon skulle till sin skola, Jensen Södra, och vara med och jobba på Öppet Hus där.


 

Jag satte mig och läste en stund i boken som jag började på i går: ”Det som inte kunde ske” – Kent Härstedts berättelse om Estonia-katastrofen. Sen så vaknade Jimmy och gick upp vid tolvtiden. När han åt frukost då, så åt jag lunch, och så hade vi en pratstund. Han duschade sen och gjorde sig i ordning. Jag satte mig vid datorn en stund.


 

Vid kvart över ett så stack Jimmy iväg. Han skulle hjälpa till som chaufför i dag. En av hans kompisars föräldrar skulle ha fest i en lokal, och han skulle hjälpa till att köra saker, och även hämta och lämna gäster.


 

Jag höll på lite och fixade med lite allt möjligt här hemma. Varvade med datorstunder. Och så satt jag också och läste en stund, och läste också ut boken som jag började på i går.




 



 

 

Jenny kom hem från sitt Öppet Hus i sin skola vid tretiden. Hon tog sin dator och satte sig i köket hos mig. Och jag satt också med min dator då. Vi drack thé och hade en pratstund också. Vi satt även och kollade på några YouTube-filmer med standup-komikern Magnus Betnér. Han är ju så himla rolig.


 

Borzko kom hem från jobbet vid fyratiden. Han duschade och gjorde sig i ordning. Sen så åt han, jag, och Jenny middag vid femtiden. Satt så klart och pratade en stund också.


 

Efter maten så tog Borzko bilen till Centrum och handlade lite mjölk och sånt som var slut, och även en massa gott att äta till kvällen.


 

Jenny och jag satt sen återigen med våra datorer vid köksbordet en stund. Borzko satt och läste kvällstidningen. Sen så duschade Jenny och gjorde sig i ordning inför kvällen. Vid åttatiden så åkte hon iväg med tunnelbanan in mot stan. Hon skulle möta upp med kompisar och sen gå på fest.


 

Borzko och jag satte oss uppe i vardagsrummet för att titta på ”Melodifestivalen” förstås. Åt en massa gott gjorde vi också: chips, godis, glass, och choklad blev det i kväll. Vad jag tyckte om låtarna i kväll finns i ett separat inlägg.


 

Sen så blev det slökollande på en film på teve: ”Min stora kärlek” med Jack Black. Satt med datorn samtidigt också.  


Kommentarer
Postat av: annebelle

Det är roligt att se dina vardagsbilder. Har du alltid känt dig ok med att publicera bilder på familjemedlemmarna? jag känner mig lite försiktig, kanske i onödan. Hur tänker du?
Min stora kärlek är en söt film tycker jag, har sett den flera gånger, brukar se den med konfirmanderna..

2007-02-11 @ 00:44:09
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Tack för berömmet om bilderna. Ja, för mig känns det helt okej att lägga ut bilder. Självklart så länge familjen tycker att det är okej, och det tycker de. Jenny lägger ju också ut bilder i sin blogg. Hur jag tänker? Ja, jag vet inte! Vad är det jag ska tänka på? Vad ska kunna hända? Jag lägger ju aldrig ut bilder på andra personer än min familj, utom de som jag har frågat och som tycker att det är okej. Hur tänker du? (Filmen var sådär tycker jag.)

2007-02-11 @ 08:35:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Nu har jag svarat på utmanningen.

2007-02-11 @ 10:21:43
Postat av: Bim

---> Ahnna: Okej! Jag springer över till dig och kollar! ;-)

2007-02-11 @ 11:56:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Lollo

The Ark var ju absolut bäst i melodifestialen, resten var sådär tycler jag (: ..

Min stora kärlek är så jäklans rolig xD Hah älskar den =)

2007-02-11 @ 13:38:15
URL: http://lulluu.blogg.se
Postat av: Bim

---> Lollo: Ja, THE ARK var ju outstanding! I en klass för sig!

Min stora kärlek var sådär rolig!

2007-02-11 @ 13:41:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Jag vet inte hur jag tänker, känner mig lite osäker bara på det här med att lägga ut bilder. Det ger sig säkert.

2007-02-11 @ 18:25:22
Postat av: Bim

---> Annebelle: Om du är osäker så ska du nog inte lägga ut några bilder. Avvakta och se hur du känner i framtiden.

2007-02-11 @ 18:27:17
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0