Lördagen den 24 februari 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse, som nästan alltid när jag är ledig. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost. Jimmy gick upp vid kvart i åtta och gjorde sig i ordning och åt frukost. Borzko gick upp vid åttatiden och genomgick sina morgonbestyr. Jenny skulle sova länge i dag. Hon kom hem med tunnelbanan klockan kvart i tre i natt. Jag gick upp då och mötte upp med henne. Borzko körde Jimmy till jobbet vid niotiden, han skulle jobba mellan halvtio och halvsju. Sen när Borzko kom tillbaka så gick han bort till Farstahallen för att träna.


 

Jag hade väl egentligen tänkt att ge mig ut på en promenad, men jag kände mig deppig, sur, ledsen, och slö, så jag struntade i det. Orkade inte ens ta mig till Centrum och till SolAkuten, utan beslöt mig för att sola senare i dag eller i morgon. Jag gjorde något som passade min sinnesstämning istället, månadens tråkigaste syssla: Betalade räkningarna. Sen så satt jag kvar med datorn och skrev några mail bland annat. 


 

Jenny vaknade vid halvtolvtiden. Hon låg kvar en stund i sängen, med sin dator, och sen så gick hon upp vid tolvtiden. Då åt hon frukost och jag åt lunch. Sen så duschade hon och gjorde sig i ordning. Jag satt vid datorn en stund igen. Bloggade ett inlägg, och skrev några mail bland annat. Sen så kom Borzko hem från gymmet vid kvart i ett. Han åt lunch då.


 

Vid ettiden så gick Jenny och jag till Centrum. Först så gick vi till SolAkuten där vi solade i en halvtimme var. Lika skönt som vanligt var det att ligga i värmen och drömma om Thailand. Sen så gick vi in till affärerna för lite shopping. Först så var vi på SkoPunkten. Där köpte jag ett par låga stövletter (300:-) och ett par platta snörskor (250:-). Jenny köpte också ett par skor, så det blev tre skor för priset av två.











   

Sen så var vi på Gina Tricot. Där köpte jag ett par blå jeans med lite speciella bakfickor. 500:- kronor kostade de.








   



Och slutligen så var vi på Åhléns där jag köpte två stycken Date-parfymer. Jenny handlade också en del, kolla in i hennes blogg. Sen så gick vi hem igen och provade och fotograferade. Satt vid datorn en liten stund också.


 

Vid fyratiden så åt vi middag. Borzko åkte och hämtade McDonalds-mat till Jenny. Han och jag åt bara rester som fanns från kvar från veckans middagar.


 

Efter middagen sen så höll Jenny på och fixade sig i ordning inför kvällen. Borzko och jag flyttade upp i vardagsrummet och tittade och lyssnade på reprisen av ”Så Ska Det Låta” från i går.


 

Vid kvart över sex så åkte Jenny iväg med tunnelbanan mot stan för att möta upp med sina tjejkompisar, sen skulle de vidare till tjejmiddag, förfest, och sen på fest. Hon ska komma hem med sista tunnelbanan i natt, som kommer klockan kvart i fyra. Då går jag upp och möter upp med henne.


 

Borzko åkte iväg för att hämta Jimmy på jobbet när han slutade klockan halvsju. Han släppte av Jimmy hemma, och sen så åkte han till Centrum och handlade chips, dipp, choklad, godis, och glass till kvällen.


 

Jag tittade på ”Let’s Dance” som jag hade spelat in i går. Jimmy hade ätit middag på jobbet, så han duschade bara när han kom hem. Sen så tog han sin dator och satte sig hos oss i vardagsrummet. Han spelade ”WOW”, jag höll på med allt möjligt i min dator, och så tittade vi på ”Let’s Dance” som sagt, och även på ”Hjälp” som jag också spelade in i går.


 

Sen klockan åtta så tittade och lyssnade vi så klart på Melodifestivalen. Läs vad jag tyckte om kvällens låtar i separat blogginlägg. Vi åt en massa gott under tiden också. Och Jimmy och jag satt förstås samtidigt med våra datorer. Borzko klarade sig med bara teven.


 Nu sitter vi och slötittar på lite allt möjligt på teven. Lär väl bli sittande så, med slötittande på teven, och slösurfande i datorn i ett par timmar till. Och så blir det väl sängen vid ettiden.  

Kommentarer
Postat av: Angela

Häftiga jeans och fotbeklädnanden också förstås!

2007-02-24 @ 23:48:57
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack ska du ha! :-)

2007-02-24 @ 23:53:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Snygga jeans! Du var bättre på att shoppa än jag. ;-)

2007-02-25 @ 20:01:31
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Tack! Ja, jag är faktiskt bra på att shoppa! ;-)

2007-02-25 @ 20:05:15
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0