Lördagen den 3 februari 2007

Mobilen larmade klockan sju, precis som nästan alltid på mina lediga dagar. Jag gick upp då, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost förstås, och samtidigt lite nyhetsläsning i datorn.


 

Borzko var ju inte hemma, han är ju uppe i Tandådalen och åker skidor. Jenny sov, hon skulle sova till klockan elva i dag. Jimmy gick upp klockan åtta. Han gjorde sig i ordning och sen så stack han iväg vid halvniotiden för att jobba ett pass mellan halvtio och halvsju i dag.


 

Jag gick iväg ut vid strax före nio. Gick till Centrum och till SolAkuten. Där solade jag i en halvtimme, och det var lika skönt som alltid. Sen så gick jag in i Centrum och handlade lite. Jag köpte en liten kanna att brygga thé i. Jag hade en likadan, fast stor, sedan förut, som är perfekt när både jag och Jenny ska dricka thé. Men jag ville ha en liten också när jag dricker thé själv. Köpte den på Åhléns och den kostade 95:- kronor.




 

 



 

Sen så var jag ute på Torget och köpte fyra buketter tulpaner för 100:- kronor. Och så var jag i PressByrån och köpte telefonkort till Jenny. Sen så gick jag hem igen.


 

Tyckte att Jenny behövde lite uppmuntran i dag, så hon fick två buketter tulpaner, telefonkort värt 150:- kronor, en hundralapp, och ett kort med lite uppmuntrande ord på av mig.




 

 




 

Jag tog två av tulpanbuketterna som fick stå i mitt köksfönster.





 



 

 

Jenny vaknade och gick upp vid elvatiden. Hon åt frukost och gjorde sig i ordning. När hon var klar sen så satte vi båda två igång med veckostädningen. Vi hjälptes åt med att: dammsuga, torka golv, damma, putsa speglar och glasytor, skura toaletten och badrummet, byta handdukar och lakan, m.m.


 

Mellan ett och fyra så hade jag sen bokat tvättstugan. Så då hjälptes vi åt med att tvätta alla lakan och handdukar, och även en hel del kläder. Mellan promenaderna ner i tvättstugan så höll Jenny på och fixade lite på sitt rum, och satt vid datorn. Jag höll på och fixade med allt möjligt, och satt också lite vid datorn.


 

Vi tog sen bilen en sväng till Centrum för att handla lite matvaror på HemKöp. Jag köpte lite gott för mig att äta till kvällen också. När vi kom hem igen så åt vi middag tillsammans. Efter det så gjorde sig Jenny i ordning för kvällen.


 

Jag gick upp i vardagsrummet och satte mig i soffan och slöade med datorn i knäet. Tittade med ena ögat på teve också. Först på reprisen av ”Så ska det låta” och sen på ”Let’s Dance” som jag hade spelat in.


 

Jimmy jobbade till halvsju i dag. Sen så åkte han direkt ut till en kompis landställe uppe i Norrtälje. Han ska vara där tills i morgon kväll då han kommer hem igen.


 

Jenny stack iväg vid sjutiden. Hon skulle åka in till stan och möta upp med några kompisar för att fira en av kompisarna som fyller år.




 



 

 

Jag tittade förstås på ”Melodifestivalen” på teve. Och proppade i mig chips och godis till. Datorn fick vara med i knäet förstås också, så jag höll på med lite annat samtidigt som jag tittade och lyssnade på teve.




 





Sen så satt jag och slötittade på en gammal film på teve: ”Bruce – Den Allsmäktige”. Höll på lite i datorn också samtidigt. Efter filmen så blir det lite läsning innan det är sängdags.


Kommentarer
Postat av: Angela

Vilken härlig dag du haft och vad mycket du/ni fått gjort. Nästan så man blir avis, städat,handlat,tvättat och ändå tid till lite avkoppling på kvällen.

2007-02-04 @ 08:53:00
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var en bra dag i går! Jag hann ju umgås mycket med Jenny under tiden också! Roligt när man hjälps åt! Och kvällen var lugn och skön i min ensamhet. Men du hade väl också en toppendag!? Det såg jag nog! ;-)

2007-02-04 @ 08:59:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0