Måndagen den 19 februari 2007

Måndag igen och jobb igen… Gick upp klockan halvfem, som jag alltid gör när jag jobbar. Duschade och gjorde mig i ordning, och sen så åkte jag iväg till jobbet vid strax efter halvsex. Den här veckan så är jag först i skalen och fixar grönsakerna halva dagen, och sen så är jag andreman i lilla matsalen den andra halvan av dagen. I dag var vi nästan fulltalig personalstyrka, vår mellanmålsjobbare fattades bara, för hon var i en annan skola och vikarierade för sjuk personal där. Vi serverade couscous-pytt med kyckling i dag. Allt flöt på bara bra, och inget speciellt hände.


 

Åkte hem direkt efter jobbet i dag. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade en ledig dag från jobbet i dag. Jag gick direkt till Centrum när jag kom hem, för att hämta ut ett paket på HemKöp. Det var mina nya köksgardiner från IKEA som hade kommit.


 

Så här fint blev det med de nya gardinerna i köket.




 



 

 

Och så här fint blev det i Jennys rum med hennes nya gardiner.





 



 

 

Borzko stack iväg vid fyratiden till jobbet. Han skulle först vara med på ett möte, och de skulle även få middag där då. Och sen så skulle han hämta hem sin lastbil tills i morgon.


 

Jag höll på och fixade lite här hemma med lite allt möjligt, och så varvade jag lite med datorstunder.


 

Vid strax efter fem så kom Jenny hem från skolan. Då åt vi två middag tillsammans. Sen efter maten så hämtade hon sin dator och satte sig vid köksbordet med mig och min dator. Satt där sen större delen av kvällen och umgicks, pratade, och höll på med allt möjligt i våra datorer.


 

Har haft jätteont i mina ”knölar” på fötterna i dag, så jag tog ett hett fotbad också. Skönt under tiden, men i och för sig lika ont efteråt.


 

Borzko kom hem vid sjutiden. Han tittade sen på teve en stund, och läste också i sin bok.  


 

Jimmy kom hem från jobbet vid kvart i åtta. Han hade ätit middag på jobbet, så han duschade bara när han kom hem. Sen så tog han också sin dator och satte sig med oss vid köksbordet, och så spelade han WOW.


 

Nu sitter vi och slötittar på ”C.S.I.” på Kanal 5.  


Kommentarer
Postat av: Angela

Ja, vad fint det blev! Tänkte faktiskt fråga efter foto häromdagen när Jennys hade kommit men se det behövde jag ju inte då ;-)
Jag skulle också behöva byta och framför allt putsa fönsterna! Vet inte hur länga samma gardiner har hängt uppe...

2007-02-19 @ 21:47:39
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Snurran

Jättefina gardiner! Av Jennys får jag lite nostalgiska vibbar, jag tror mina föräldrar hade nåt liknande på 70-talet.. :-)

2007-02-19 @ 21:48:53
Postat av: Bim

---> Angela: Tack ska du ha! Ja, Jenny skulle själv blogga ett foto sa hon... Men eftersom hon fortfarande inte har gjort det, så gör jag det istället. Ja, putsa fönsterna har jag inte gjort, trots upphäng av nya gardiner... Det blir först till våren! ;-)

2007-02-19 @ 21:50:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack för berömmet! Jaså!? Så ni hade såna då!? Annars så borde du ju också känna igen dem hemifrån Monica! ;-)

2007-02-19 @ 21:53:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Jag har svårt att tro att dina fönster är lika djä....a som mina. Här har ju blåst, stormat och regnat och bor man i enplan så är det inte långt upp till fönsterna. Men som tur är är vi bara hemma dagtid (då det syns) på helgerna ;-) Förresten så putsade jag ju inte ens till advent förra året eftersom jag hoppade allt vad advensstakar heter. Med andra ord inte sedan i våras...

2007-02-19 @ 21:54:50
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Njae, då kanske dina är lite värre då! ;-) Men det värsta att putsa för oss är våra båda balkongers stora inglasningar...

2007-02-19 @ 21:58:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

jasså, har hon såna!? Var då?

2007-02-19 @ 22:09:42
Postat av: Bim

---> Snurran: I vardagsrummet! Som längder.

2007-02-19 @ 22:18:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Det har inte jag sett, jag var inte där senast, bara i köket..

2007-02-19 @ 22:30:26
Postat av: annebelle

Snyggt! :-)

2007-02-19 @ 22:43:26
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: De har hängt där varje gång som vi har varit där. Hon köpte de när hon flyttade in. Satt vi inte i vardagsrummet rätt länge första gången som vi var där!?

2007-02-20 @ 14:47:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Tack ska du ha! :-)

2007-02-20 @ 14:48:06
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

*Rodnar* Det är ju sant förstås...Du vet hur mitt sinne för detaljer är... ;-)

2007-02-20 @ 16:33:35
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag vet ju det... Ibland märker du ju inte ens när folk på jobbet har klippt sig och färgat håret! ;-)

2007-02-20 @ 17:37:14
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Nåja, jag är inte ensam...tror bara det är Monica som har sagt nåt om min nya frisyr och hårfärg och det är väl typ två veckor sedan jag klippte mig nu va?

2007-02-20 @ 20:44:30
Postat av: Bim

---> Snurran: Nej, nu är du väl orättvis! Jag sa att både klippning och färgning var snyggt!

2007-02-20 @ 20:47:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jessica

Nu sitter jag här och väntar på ett uppdatering över din dag innan läggdags, haha! Det känns som ett beroende att läsa innan jag ska lägga mig. Konstig känsla :) Men himla läsvärd blogg! Vill hälsa också att jag har tagit steget och pratat med mina föräldrar, och jag tror att det går framåt faktiskt. Jag får vänta och se, men jag märker att de förstod mig och hur jag kände. Vi har umgåtts mer de senaste dagarna! Roligt och tack för att du gav mig mod, för det gjorde du :) God natt och ha en bra vecka! Kram

2007-02-20 @ 21:11:47
Postat av: Snurran

Jamen givetvis menade jag dig också, det trodde jag du fattade! ;-) *kram*

2007-02-20 @ 21:16:28
Postat av: Bim

---> Jessica: Ibland när jag får såna kommentarer som din här ovan, så kan jag få för mig att någon driver med mig. Men jag hoppas att det inte är så, för om din kommentar är ärlig, så blir jag jätteglad över den! Jättekul att du gillar min blogg! Känns kul att jag har inspirerat dig till att ha fått mer mod, och att du har tagit steget och pratat med dina föräldrar! Jättehärligt att det verkar ha gått framåt, och att ni har umgåtts mer! Fortsätt bara att kämpa, så ska du se att allt kommer att bli bättre!

Dagens uppdatering kommer strax! Jag kollar på Desperate Housewives med ena ögat, och försöker att skriva ihop dagboken samtidigt! God natt på dig också, och sov gott. Ha en fortsatt bra vecka. *Kram*

2007-02-20 @ 21:22:21
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Okej! Sorry att jag inte fattade!

2007-02-20 @ 21:23:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jessica

Driver? Det gör jag inte! Det kan jag lova. :) Okej, då väntar jag en liten stund till då. Kram!

2007-02-20 @ 21:33:26
Postat av: Bim

---> Jessica: Okej! Bra! ;-) *Kram*

2007-02-20 @ 21:37:34
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0