Måndagen den 5 februari 2007

Jaha… Måndag och jobb igen då… Mobilen larmade klockan halvfem, som alltid på jobbdagar. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Strax efter halvsex så gick jag ut till bilen. Efter skrapande av is på alla bilrutor så körde jag sen iväg till jobbet. Kom fram vid tio i sex. Mötte upp med Snurran utanför, och vi larmade av och gick sen in. Bytte om till arbetskläder, och sen kom de övriga arbetskamraterna vartefter.


 

Den här veckan så är jag i skalen halva dagen, och den andra halvan så är jag försteman i stora matsalen. I dag serverade vi köttbullar, kokt potatis, och brunsås. En av kollegerna var sjuk i dag, så vår vikarie kom och jobbade istället. Det var en hektisk dag i dag, men allt flöt ändå på bra, och inget speciellt hände.


 

Åkte direkt hem efter jobbet. Sen så höll jag på här hemma under eftermiddagen som jag nästan alltid gör. Pulade, fixade, grejade, donade, pysslade, och plockade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Varvade med datorstunder också.


 

Middag åt jag vid fyratiden i min ensamhet, för alla kom senare hem i dag. Efter middagen så satte jag mig och läste boken som jag började på i går, ”Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak” av PiggeWerkelin, och jag läste även ut boken. Efter jag hade läst ut boken så satt jag vid min dator.


 

Vid halvåttatiden så kom Borzko hem från jobbet. Han åt middag, sen så duschade han, och sen så tittade han på sport på teve.


 

Jimmy kom hem från jobbet strax efter att Borzko hade kommit hem. Han hade ätit middag på jobbet, så han duschade bara, och sen så satt han vid sin dator.


 

Jenny kom hem vid kvart över åtta. Hon hade haft eftermiddagspass i skolan fram till klockan fem, sen så hade hon varit i stan och fikat med några kompisar. Hon åt middag när hon kom hem, och sen så satt hon vid sin dator.


 

Klockan nio så satte vi oss alla i vardagsrummet och tittade på ”CSI” på Kanal 5. Det är säsongspremiär, så det blir två avsnitt i rad nu till klockan elva. Och då blir det sängen direkt.


 
(Och jag hoppas att ni alla som läser min blogg också läser min dotter Jennys blogg!?)  

Kommentarer
Postat av: Snurran

oj, jag glömde att nämna vår sjuka kollega...fast jag var ju upptagen av korvskivning hela dagen.. :-(

2007-02-05 @ 22:12:56
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag nämnde ju inte korvskivningen! ;-)

2007-02-05 @ 22:15:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

;-)

2007-02-05 @ 22:23:56
Postat av: Bim

---> Snurran: :-)

2007-02-05 @ 22:25:31
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Det var lite kyligt i morse och då var jag ändå inte ute så tidigt dom du!

2007-02-05 @ 23:01:28
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, usch... Och nu, klockan tre på tisdagseftermiddagen, är det sju grader minus ute... Blä...

2007-02-06 @ 14:50:07
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: nathalie

jag gillar verkligen jennys och din blogg, jennys är personlig och inte ytlig som de flesta andra kan vara :) ni är båda duktiga :)

2007-02-06 @ 20:56:51
URL: http://nattisen.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Nathalie: Tack! Jag blir alltid glad för beröm! :-)

2007-02-06 @ 20:59:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: malin

vad har hänt med jennys blogg? :(

2007-02-06 @ 21:25:55
Postat av: Bim

---> Malin: Det är tydligen något fel på någon av Blogg.se's servrar i kväll... För min blogg funkar, men inte Jennys... Hoppas att den kommer igång senare.

2007-02-06 @ 21:28:54
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0