Söndagen den 18 februari 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse också. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det gröt och fika till frukost, och lite nyhetsläsning i datorn under tiden.


 

Borzko gick upp vid strax efter åtta och genomgick sina morgonrutiner. Jimmy och Jenny skulle sova till klockan tolv i dag. Jenny kom hem vid halvtvåtiden i natt, så då var jag uppe en stund och mötte upp med henne.


 

Vid kvart över nio så gick både Borzko och jag iväg ut. Vi promenerade tillsammans bort till Farstahallen där vi skiljdes åt. Han gick in för att träna i ett par timmar, och jag fortsatte min promenad. Jag hade tänkt mig att gå i minst en timme i dag, men det började att vräka ner blötsnö, så jag gav upp efter bara en halvtimme.


 Stegräknaren visade:
Effektiv gångtid: 30 minuter och 34 sekunder
Antal steg: 3.501
Distans: 2 kilometer och 970 meter

Förbrukade kalorier: 106


 

Jag gick till Centrum och till SolAkuten istället. Där solade jag i en halvtimme, och det var lika skönt som vanligt. Sen så gick jag hem igen.


 

När jag kom hem så satte jag mig och läste. Jag började på en av de böckerna som jag köpte i går: ”Svinalängorna” av Susanna Alakoski.


 

Vid halvtolvtiden så vaknade Jenny och gick upp, och vid tolvtiden så vaknade Jimmy och gick upp. De åt frukost, duschade, och gjorde sig i ordning. Sen så satt de båda två på varsitt rum vid sina datorer.


 

Vid halvettiden så kom Borzko hem från gymmet. Han åt lite lunch när han kom hem, och det gjorde jag också.


 

Sen så stack Borzko och jag iväg och handlade. Det blev Willys i Länna som fick sig ett besök. Cirka åtta fulla plastkassar blev det i dag, och det gick på cirka 1.100:- kronor.


 

Hem igen och packade upp allt i kyl, frys, skafferi, och städskåp. Sen så höll både Borzko och jag på och fixade, plockade, donade, grejade, och ordnade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma i någon timme.


 

Vid tretiden sen så åkte Borzko iväg hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök för att äta middag, fika, prata, och umgås under eftermiddagen och kvällen.


 

Jag, Jimmy, och Jenny bestämde oss för en slappar-eftermiddag uppe i vardagsrummet. Vi tog med oss alla våra tre bärbara datorer och satte oss i sofforna och fåtöljen. Jimmy spelade WOW och jag och Jenny höll på med allt möjligt i våra datorer.


 

Mellan tre och fyra så tittade vi på veckans avsnitt av ”Desperate Housewives” som Jenny hade spelat in. Sen mellan fyra och fem så åt vi middag. Efter middagen så tittade vi på ”Förklaring Följer” på Discovery Channel.


 

Vid halvsextiden så åkte Jenny iväg med tunnelbanan in till stan för att fika med några kompisar. Jimmy och jag fortsatte med att sitta med våra datorer, och samtidigt så slötittade vi på ”Skitiga Jobb” på Discovery Channel.


 

Sen så blev vi sugna på något gott att äta, så jag skar ihop lite fruktsallad som vi åt med lättvaniljyoghurt. Jättegott! Och så blev det mer slötittande på teve. Nu blev det TV3 och ”Heder och Samvete” och ”Navy CIS”.


 

Jenny kom hem från stan vid niotiden. Då tittade vi på ”Parlamentet” som vi hade spelat in lite tidigare.


 Nu ska jag bara blogga det här, och sen kolla in om några av mina favoritbloggare har uppdaterat. Efter det så är det väl strax dags för sängen. Jag vill ju försöka att komma i säng vid halvelvatiden, så jag får mina sex timmars sömn, eftersom jag går upp halvfem på vardagarna.  

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Imorgon är det dags att gå upp tidigt igen för min del. Det blir nog tufft efter en veckas ledighet. Varför sätter du klockan på väckning, när du är ledig?

http://junitjej.blogg.se/170107094932_omvandlingstabell.html

2007-02-18 @ 21:43:50
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, just det, ni har ju redan haft ert sportlov. Vi jobbar en vecka till, och sen så har vi sportlov. Men vi är ju inte lediga då, men vi får en lugn vecka.

Jag mår bäst i kropp och själ när jag sover i sex timmar. Och jag mår bäst av fast rutiner. Jag vet att det är många som tycker att jag är jättekonstig som alltid ställer klockan. Men jag sover mellan halv elva och halv fem när jag jobbar. Och mellan ett och sju när jag är ledig. Då mår jag bäst! ;-)

2007-02-18 @ 21:47:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Vad mycket tv-tittande! Det var inte likt dig! ;-)

2007-02-18 @ 22:11:15
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det blev mycket i dag! ;-) Nej, det är verkligen inte likt mig! ;-) Men jag skulle ALDRIG kunna titta så mycket på teve utan att ha datorn i knäet! ;-) Då skulle jag bli rastlös och uttråkad. Men det var en skön och slapp eftermiddag och kväll tillsammans med "ungarna".

2007-02-19 @ 15:29:57
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0