"Armageddon"

---------   

 
Recension av filmen: ”Armageddon”. (Genre: Action / Äventyr.) 

 ---------  
 

”Med en hastighet på 35000 km/h är en gigantisk asteroid på väg att kollidera med jorden. För att förhindra katastrofen anlitar NASA-chefen Dan Truman (Billy Bob Thornton) världens
främste oljeborrare Harry S. Stamper (Bruce Willis), den ende som kan klara uppdraget.

Under 12 intensiva dagar skall han och hans mannar tränas till astronauter och inte minst - till att rädda världen. I rollen som Harrys dotter Grace ser vi Liv Tyler och hennes stora kärlek AJ spelas av Ben Affleck från "Pearl Harbor". "Armageddon" är en actionfilm i rasande tempo från Michael Bay och Jerry Bruckheimer, männen bakom The Rock och Pearl Harbor.”

 (Kopierat från lovefilm.se.)

 ---------   

 För bild och övrig information gå till direktlänk på lovefilm.se. 

 ---------   

 Det här är ju en film som är över tio år gammal. Men det är verkligen en av mina favoritfilmer. Om man tänker med hjärnan så är det ju kanske en riktig skitfilm, men om man känner med hjärtat så tycker jag att det är en underbar film. Jag har sett den flera gånger, och jag lär säkerligen se den igen. ///Bim. 

 ---------   

 Betyg: 4 av 5. 

 ---------  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0