Onsdagen den 17 januari 2007

Klockan ringde klockan halvfem i morse, precis som alla vardagar. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Vid fem över halvsex så gick jag ut till bilen och åkte till jobbet. Kom dit vid kvart i sex och mötte upp med Snurran utanför. Vi larmade av och gick sen in och bytte om till arbetskläder. En efter en så droppade sen resten av arbetskollegorna in.


 

Klockan sex så började vi att jobba. Jag var även denna morgon först i skalen och fixade grönsaker. Sen när lunchtiderna började så var jag försteman i lilla matsalen. I dag serverade vi potatisbullar, blodpudding, och lingonsylt. (Och salladsbuffén förstås!) Vi hade även en rest från frysen, stekt fläsk, som räckte till nästan alla. Inget speciellt hände på jobbet i dag, och allt flöt på bara bra.


 

Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han hade ledig dag från jobbet i dag. Vi höll sen på att återigen fixa med inspelningarna från våra gamla inspelade VHS-band från när Jimmy och Jenny var små. Nu är vi snart klara med att få över alla banden till DVD-skivor. Sen så ska originalvideobanden + de brända originalDVDskivorna in i bankfacket. Och så ska vi ha kopior på DVD att titta på hemma.


 

Vi stack iväg en sväng till Centrum också. Där var vi först på Kjell & Company och köpte fler DVD-skivor. Sen så var vi på McDonalds och köpte med oss mat hem, för jag ville testa den nya vegetariska burgaren, McBean, som lanserades i går. (Bilden är tagen från McDonalds hemsida).



 


 

 



Jag kan ju då säga att den faktiskt var jättegod! Oväntat stark var den, men absolut inte för stark. Perfekt i min smak, och jag tror nog att den även kan locka kunder som inte är vegetarianer eller veganer. Relativt nyttig är den också, med fullkornsbröd och mycket fibrer. Kanske något högt kaloriantal i min smak, (412 kcal), men ändå ett bra alternativ till McFish (350 kcal), och Couscoussallad utan kyckling (313 kcal), som är det som man som vegetarian kan äta på McDonalds. 


 

Efter maten så åkte Jimmy iväg med bilen hem till sin kompis Kristian i Hagsätra, och han lär väl inte komma hem förrän jag har gått och lagt mig.


 

Borzko kom hem en kort sväng vid femtiden, tillsammans med en elektriker som har varit här och fixat lite grejer förut. Han fixade lite grejer i säkringsskåpet som har krånglat. Sen så åkte han iväg, och Borzko åkte iväg till jobbet igen.


 

Jag satte mig i kökssoffan med datorn i knäet sen, och höll på med allt möjligt. Sen så kom Borzko hem från jobbet, för andra och sista gången i dag, vid halvåttatiden. Han åt middag, duschade, och sen så läste han lite i sin bok, och tittade också lite på teve.


 

Jenny mådde bättre i dag än i går, så hon gick till skolan i morse. Efter skolan slutade så satt hon först kvar och pluggade en stund. Efter det så träffade hon två gamla kompisar från grundskolan och var och fikade med dem. Hon åt middag på McDonalds i stan också. Sen på kvällen så var hon på ett möte i skolan. Efter det så åkte hon hem till Robin en stund. Men hon ska komma hem och sova i natt, så hon skulle komma hem vid tiotiden. 


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad jobbar du med?

2007-01-18 @ 10:18:42
Postat av: Bim

---> Elin: Jag jobbar som "mattant" i Hagsätraskolan, i en söderförort till Stockholm.

2007-01-18 @ 18:01:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0