Söndagen den 21 januari 2007

Mobilen larmade klockan sju i morse också. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko hade gått upp redan klockan fyra och åkt iväg för att jobba extra i dag. Jimmy gick upp klockan åtta. Han och jag åt frukost tillsammans då. Sen så gjorde han sig i ordning för att åka iväg för att jobba i dag mellan tio och nio. Han stack iväg vid niotiden. Jenny kom hem vid halvniotiden från Robin. Han skulle åka iväg på bortamatch med sitt innebandylag, det var därför hon kom hem så tidigt. Hon la sig för att sova lite mer här hemma.


 

Jag mådde i morse ungefär som i går kväll. Ont i huvudet, trött, ont i halsen, snorig… Och utanför fönstret var det cirka en minusgrad, och full snöstorm… Så jag bestämde mig för en riktig slappardag. Inte gå utanför dörren och göra så lite nytta här hemma som möjligt.


 

Jag började med att lägga mig i vardagsrumssoffan och läsa en bok. I går läste jag ut: ”Hemma hos Martina” av Martina Haag. Och nu började jag på hennes andra bok: ”Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)”, och jag läste även ut den.


 

Lite lätt lunch åt jag vid halvtolvtiden. Vid tolvtiden så vaknade Jenny och gick upp. Hon åt frukost då. Sen så satte vi oss båda två med våra bärbara datorer vid köksbordet. Satt där sen i ett par timmar och höll på med allt möjligt i våra datorer, och pratade givetvis också.


 

Jenny gjorde iordning en Chai Latte till mig. Och hon pudrade över kanelen genom en pepparkaksform så det blev som ett hjärta. Visst blev det väl fint? Tack Jenny!




 


 



 

Så småningom så tog vi våra bärbara datorer och gick upp till vardagsrummet. Jenny ville titta på ”Let’s Dance” som jag spelade in i fredags och såg i går, så vi tittade på det med ena ögat och med det andra ögat på våra datorer. Jag började även att läsa en tredje bok av Martina Haag: ”Martina-Koden”.




 




 

 

Borzko kom hem från jobbet vid fyratiden. Han duschade bara och sen efter det så åkte han hem till sin Mamma på sitt sedvanliga söndagsbesök.





 

 



 

Jenny och jag åt middag vid halvfemtiden. Det blev bara lite blandade rester i dag. Efter maten så gick vi en sväng ner till Centrum. Där var vi på HemKöp och köpte chips, godis, glass, och läsk till kvällen.





 



 

 

Sen så blev det en riktigt slö-, slappar-, och mys-kväll för oss två. Vi satt i vardagsrumssofforna med våra datorer i knäet, slökollade på teve, läste, och åt upp allt gott som vi hade köpt.





 

 



 

Se bilder i Jennys blogg. (Klicka på bilderna så blir de större).



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Gulligt av Jenny ;-)

2007-01-21 @ 21:35:50
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Ahnna

Håller med Angela.

2007-01-21 @ 22:01:41
Postat av: Natalie

Jag håller också med, gulligt av Jenny.
Svenskt plockgodis, Chai latte...det är mycket jag måste prova. Hoppas en månad i Sverige räcker. :)

2007-01-22 @ 08:04:09
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, hon är himla gullig! ;-)

2007-01-22 @ 14:39:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Som sagt var... Hon är supergullig! ;-)

2007-01-22 @ 14:39:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie: För tredje gången. Hon är väldigt gullig! ;-) Ja, du hinner nog äta och dricka en hel del på en hel månad! ;-)

2007-01-22 @ 14:40:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0