"Brunst-kalendern" av Emma Hamberg.

image726

---------    

Recension av boken: "Brunst-kalendern" av Emma Hamberg. (Genre: Skönlitteratur.)  

---------   


"En varm komedi om viktiga livsval efter succén med Mossvikenfruar!

I Brunstkalendern får vi möta singeln Marie 41, en blasé barchef som jonglerar med whiskey och håriga karlar till dundret av Iron Maiden, den barnträngtande it-miljonären Åsa 37, med stor ekande lägenhet och lika ekande mage, och Lena 34 som försöker fixa en överarbetande man, 7 kaniner, en hund, tre katter och fyra ungar. Livet har inte blivit som de tänkt sig och de tre systrarna är alla på gränsen till livets härdsmälta.

När livet gör en av sina sorgliga vändningar svingas systrarna motvilligt ut ur sin skavande vardag. Deras barndomshem, den stora mjölkgården, råmar efter hjälp. Det är en navelsträng de alla med glädje har klippt av för länge sen, men nu måste de tillbaka.  Förtvivlat tvingas de ta ansvar för sin bakgrund, ställa upp för sina systrar och göra nya livsval.

Men kan den gemensamma mardrömmen egentligen vara svaret på systrarnas livsgåtor i en fet flugsmäll?"



(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  

  
Den här romanen av Emma Hamberg tyckte jag om. Vet inte riktigt vilken kategori den hör till. Är den en chick-lit eller inte!? Jag tycker nog att den kan räknas som det. Den var i alla fall riktigt "tjejig". Rolig var den också, och känslosam. Emma Hamberg skriver ju lite speciellt, lite "barnsligt" på något sätt. Det känns nästan som en ungdomsbok fast det inte är det, tycker jag. Den var väl ganska så lik hennes förra vuxenroman: "Mossvikenfruar - Chansen". Men jag tyckte den här nya: "Brunst-kalendern" var bättre och höll högre klass. Lättläst och underhållande var den i alla fall. Jag kan klart rekommendera den. ///Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Ahnna

Jag gillade inte första boken av henne mossvikens fruar..men kanske ska ge henne en chans till då../Ahnna

2007-07-09 @ 17:28:57
Postat av: Bim

---> Ahnna: Ja, jag tyckte den här var bättre. Men det var ju i och för sig samma stil på den här boken.

2007-07-09 @ 18:17:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: jessi

Har också precis läst ut brunstkalendern, tyckte den var jättebra. skulle väl också kalla den chick-lit, fast på ett lite djupare plan kanske..

2007-07-09 @ 22:33:14
Postat av: Bim

---> Jessi: Ja, den var bra. Och det är alltid svårt att kategorisera böcker tycker jag.

2007-07-09 @ 22:38:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Kajsa

Jag tyckte bättre om Mossvikenfruar men jag ägnade ett par dagar i sommar åt denna och den var värd varenda minut. Emma Hamberg är en sann favorit och hon skriver på ett sånt ärligt sätt så man känner sig väldigt normal. Typ "jaha.. Andra tänker också så." Alla böcker med Emma håller hög standard enligt mig!

2007-10-04 @ 21:40:41
Postat av: Bim

---> Kajsa: Ja, jag gillar också Emma Hamberg. Håller med dig om det du skriver om henne. Utom att jag tyckte att Brunstkalendern var bättre än Mossvikenfruarna.

2007-10-05 @ 15:13:46
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0