Dagens Dagbok - Lördagen den 14 juli 2007 - Andra halvan av dagen.

Gästerna kom vid fyratiden. Både min Mamma och Borzkos Mamma hade fina blombuketter med sig till oss. Maten var klar strax efteråt, så vi åt nästan direkt. Vi satt inne och åt. Sen när vi hade ätit klart så flyttade gästerna ut på uteplatsen med vi andra röjde undan. Och sen så fikade vi ute. Satt sen där resten av tiden och pratade, skrattade och njöt av den underbara kvällssolen. Efter fikat blev det snacks och dricka.

 

Vid åttatiden så åkte alla hemåt. Borzko körde hem Dragica, Natalie, Tihomir och Tina hem till Hallunda. Och Jimmy körde hem min Mamma och Pappa till Örby. Jag och Jenny följde också med i bilen. Jenny släppte vi av i Älvsjö för hon skulle träffa kompisar. Sen så åkte Jimmy och jag hem igen.

 

Jimmy var bara hemma en liten stund, och sen så tog han bilen igen och åkte till kompisar i Hagsätra. Borzko och jag röjde upp det som var kvar. Och sen så gick vi upp och satte oss i vardagsrummet.

 

Vi tittade först på "Sommarkrysset" vid halvtiotiden, som jag hade spelat in tidigare. Sen när det var slut vid halvelvatiden så tittade vi på en dvd-film. Och i kväll blev det actionfilmen: "Crank". Den var annorlunda men klart bra. Efter filmen var slut vid tolvtiden så slötittade Borzko lite på teve, och jag satte mig med datorn.

 

Och det vackra vädret har redan försvunnit... Det har ösregnat här i ett par timmar nu...

 

Här är tio stycken bilder från eftermiddagen och kvällen: 


image768

image769

image770

image771

image772

image773

image774

image775

image776

image777


Kommentarer
Postat av: Kristina

Å vad mysigt ni ser ut att ha det:)Mumsigt med grillat:)

2007-07-15 @ 09:32:25
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: e

Trist men det eviga regnandet. Men vad härligt att ni fick en bra grillkväll ute i solen :)

2007-07-15 @ 10:04:52
URL: http://fikalite.blogspot.com/
Postat av: Bim

---> Kristina: Ja, det var jättemysigt! Och jättegott! :-D

2007-07-15 @ 11:01:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> E: Ja, vi hade verkligen en kanonkväll! Så skönt! Så vi hade verkligen tur! För sen senare så regnade det ju igen...

2007-07-15 @ 11:02:30
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0