Dagens Dagbok - Måndagen den 30 juli 2007 - Första halvan av dagen.

I morse så vaknade jag redan klockan sex, och kunde inte somna om. Låg och drog mig till kvart i sju, och då gav jag upp, och gick upp. Duschade och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det förstås frukost med nyhetsläsning i datorn.

 

Borzko hade gått upp redan klockan halvfyra och åkt i väg för att jobba. Nu är semestern slut för honom för den här omgången. Jimmy hade gått upp vid sextiden och åkt iväg till jobbet vid halvsjutiden. Jenny sov hos Jocke i natt, så hon hade gått upp tidigt där hos honom, och sen åkt iväg till jobbet för att jobba ett pass mellan sju och fyra.

 

Jag konstaterade att det tyvärr inte var något strandväder i dag heller... Men det var ändå ganska så soligt, och hyfsat varmt, så jag gav mig iväg för en promenad. Jag gick i ganska så precis en timme runt omkring i Farsta. Lyssnade på Magdalena Graafs Sommarprogram under tiden. (Se separat blogginlägg.)

 

När klockan var närmare tio, och affärerna öppnar i Centrum, så gick jag mot Centrum. Då kommer det en bil och någon i den tittar mot mig och vinkar. Jag känner inte igen personen alls, men hon kliver ur och kommer emot mig. Och då känner jag igen henne. Det är Gun, som är en kompis från när jag var ung. Jag trodde faktiskt inte att vi hade setts på trettio år, när jag var sexton. Men hon påstod att vi sågs på en klassträff för sexton år sedan, när jag var trettio år, men det kommer jag faktiskt inte ihåg. (Gun! Jag har 36 kort från festen, och du har inte lyckats med att fastna på något!)

 

Sen så blev vi stående där på gatan i över två timmar! Och pratade, pratade, och pratade! Fantastiskt roligt var det! Både att givetvis prata gamla minnen, men också att uppdatera oss om våra respektive liv. Eftersom Gun läser min blogg, så visste hon ju mycket om mitt liv, men jag visste ju inte så mycket om hennes. Vi upptäckte att vi tyckte lika om väldigt mycket, och har samma värderingar.

 

Så småningom så skiljdes vi åt. Vi hade ju faktiskt kunnat gå någonstans och fika, istället för att stå ute på gatan i över två timmar! Men vi hade väl inte trott att vi skulle stå så länge och prata. (Gun! Vi får ses snart igen över en fika! Det vore jättetrevligt tycker jag!)

 

Jag gick in i Centrum för lite shopping. Sju stycken böcker, ett mobilbatteri, och en bricka att ha datorn på när den står på mjuka underlag typ soffan och sängen, blev dagens inköp. (Se separat blogginlägg.)

 

Hemma igen vid ettiden. Då blev det lite lätt lunch och en fika. Sen blev det som vanligt lite allmänt fixande med lite allt möjligt här hemma resten av eftermiddagen. Och så lite tid vid datorn förstås.


Kommentarer
Postat av: Gun

Jag tycker precis som du, det var ett väldigt trevligt återseende. Vart tog de där två timmarna vägen?? Det enda jag märkte av att tiden gått var att jag hade ont i ryggen när jag skulle sätta mig i bilen. Ser fram emot en framtida fika.
Kram / Gun

2007-07-30 @ 21:21:19
Postat av: Bim

---> Gun: Ja, det var verkligen jättekul att ses! Tiden bara flög iväg! Vi kanske skulle ta en promenad och en fika nån dag! *Kram*

2007-07-30 @ 21:24:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gun

Gärna!

2007-07-30 @ 22:04:08
Postat av: Bim

---> Gun: Då är det bestämt! ;-D

2007-07-30 @ 22:06:08
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0