Dagens Dagbok - Onsdagen den 11 juli 2007 - Första halvan av dagen.

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen frukost förstås, och nyhetsläsning i datorn under tiden. Alla övriga i familjen var och jobbade. Borzko hade gått upp halvfyra och åkt till jobbet. Jimmy hade gått upp sex och åkt till jobbet vid halvsjutiden. Jenny hade gått upp vid femtiden och sen hade hon fått skjuts av Jimmy till jobbet. I dag skulle hon jobba ett pass mellan sju och fyra.

 

Vid kvart i nio så tog jag bilen och gav mig i väg. Jag hade tid bokad hos min Frissa, Lotta på Susannas Hårservice i Ormkärr, Hagsätra, klockan nio. Där gjorde jag det vanliga, helblekte håret jätteljust, klippte håret jättekort, färgade ögonfransarna och ögonbrynen, noppade ögonbrynen. Det tog ganska så exakt tre timmar, och det kostade 800:- kronor. Kul som alltid också att träffa min vän och före detta granne Lotta.

 

Åkte sen hem till Farsta när jag var klar. Åt lite lätt lunch och tog en fika när jag kom hem. Sen så höll jag på som vanligt och fixade, donade, grejade, pysslade, och plockade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Varvade med datorstunder också.

 

Vid halvtretiden så satte jag mig ute på vår lilla uteplats, för för en gångs skull så var det faktiskt SOL!!! Läste lite och solade lite. I ungefär en timme så var det sol.. och sen så kom molnen igen...


Kommentarer
Postat av: Mia

Va händer ikväll? :)

2007-07-11 @ 18:55:50
URL: http://miizing.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mia: Här händer absolut ingenting! Jag ska som vanligt bara ta det lugnt här hemma. Sitta vid datorn, och så läsa min bok. Själv då!? ;-D

2007-07-11 @ 18:58:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Vilken tur att du fick bloggat om första delen av dagen ;-) Jag trodde ett ögonblick att du och Snurran var i farten igen ;-) *Kram*

2007-07-11 @ 22:53:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Nej, jag var bara lite sen med uppdateringen. Av ingen anledning alls egentligen. ;-D *Kram*

2007-07-11 @ 22:58:05
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0