"Sekten" av Peter Pohl.

image878

---------    

Recension av boken: "Sekten" av Peter Pohl. (Genre: Skönlitteratur / Dokumentär.)  

---------   


"Sekten är den sanna berättelsen om en familj som slogs itu av en sekt. I boken beskriver Peter Pohl en verklighet som han återskapat efter telefonsamtal, tidningsartiklar, radioprogram och samtal med några av de inblandade. Berättelsen följer familjens liv under några märkliga år. En uppskakande läsning för alla som vill sätta sig in i hur tillvaron i en sekt kan te sig, och försöka förstå vilka mekanismer det är som får människor att ge sig in i ett sådant liv.

Upprinnelsen är ett litet gräl mellan två bröder om just ingenting, en flaska faller i golvet och krossas, ett splitter fastnar i ögat på den ena av tvillingsystrarna. En alldaglig olyckshändelse, kan man tycka. Föräldrarna söker hjälp för det skadade ögat. Läkarna misslyckas. Man riktar sitt hopp till ett medium på Bergtuna Hälsocenter, Guds Moder, som med healing och naturmedel har botat hundratals svårt sjuka människor. Hon lovar att ta sig an den lilla flickan, ja, att ta sig an hela familjen, som enligt henne är bunden av onda krafter. Åtta år senare är familjen splittrad i två fientliga hälfter och ytterligare långa år av rättegångar återstår. Boken berättar hur det kunde gå så långt."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  

  
Trodde att den här boken skulle vara mycket mer intressant än vad den var. Den var om ett ämne som är intressant, men jag tycker att boken aldrig fångade mig. Den var ganska tråkigt skriven tycker jag.  ///Bim.  

---------   

Betyg:  2 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är verkligen itne kul när du koppar recensioner..:S

2007-07-27 @ 22:11:47
Postat av: Bim

---> Anonym: Vadå "koppar recensioner"!? Jag uppger ju att jag kopierar handlingen från Adlibris! Och sen så skriver jag ju bara lite kort om vad jag tycker! Är det något fel med det eller? Hur gör du själv då? Vem du nu är! :-/

2007-07-27 @ 22:47:08
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0