Dagens Dagbok - Lördagen den 16 juni 2007 - Förmiddagen.

Mobilen ringde första gången klockan kvart i tre i natt. Gick upp och pratade en stund med Jimmy och Jenny och kramade dem Hej Då. Sen så stack de iväg vid kvart över tre ungefär, och då så gick jag givetvis och la mig igen.

 

Borzko gick upp vid kvart i fyra och åkte iväg för att jobba extra i dag, som nästan alltid på lördagar numer.

 

Min mobil ringde för andra gången klockan sju. Då gick jag upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Pratade med Jimmy och Jenny i mobilen vid åttatiden. De hade kommit fram vid halvåttatiden som planerat. Och vid åttatiden så stod de i kön och väntade på att få komma in. Det är alltid skönt när de väl är framme. Jag är ju alltid orolig när de är ute och kör bil långt.

 

Och redan sen vid niotiden så kunde jag chatta med båda två över MSN. Det hade gått snabbt med kö, incheckning, uppackning och uppkoppling.

 

Jag höll på och fixade lite här hemma en stund. Och satt lite vid datorn också. Sen vid halvtiotiden så gav jag mig iväg ut på en promenad.

 

Jag hade tänkt mig att gå en långpromenad in till stan, men jag vaknade med världens huvudvärk i morse, så jag beslöt mig för att strunta i det, och i stället gå en långsam promenad runt om i Farsta.

 

Jag gick i ungefär en timme runt om i Farsta. En hel del fotografering under vägen blev det. Ungefär samma väder som i går: jättevarmt och skönt i solen och i lä, men kallt i skuggan och blåsten.

 

Gick sen till Centrum och köpte fyra liter svenska jordgubbar för tio kronor litern. Hemma igen vid strax före elva. Lite lätt lunch och en fika blev det då. En liter jordgubbar åt jag upp till lunch.

 

Sen så satt jag vid datorn en stund. Pratade i Skype med Jenny. Kul att prata genom datorerna så, och att se henne "live" genom webkameran.

 

Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma som vanligt. Och så varvade jag med stunder vid datorn som vanligt.

Här är några bilder från förmiddagen:

1. Utsikt ner över Hökarängsbadet.
2. Fina blodlönnar växer vid det badet.
3. Våra fönster på baksidan av huset. Överst är vår franska balkong och fönstret i vardagsrummet. Underst så är Jennys och Jimmys rum.
4. Utsikt ner över Farstastrandsbadet.
5. Den lilla bryggan vid Farsta Gård.



                


6. Utsikt över sjön Magelungen vid Farsta Gård.
7. Farsta Gård.
8. Fint träd! Ser ut som ett hjärta!
9. Utsikt vid Farsta Gård.
10. Farsta Gård.


            


11. Fyra liter jordgubbar köpte jag på torget i dag.
12. Tre liter ska Borzko och jag ha till efter middagen och till kvällen.
13. En liter åt jag upp till lunch.



          


(Klicka på bilderna så blir de större.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0