Dagens Dagbok - Lördagen den 30 juni 2007 - Andra halvan av dagen.

Jag, Borzko, och Jimmy åkte iväg i båda bilarna vid halvtretiden. Jenny var ju inte med, för hon jobbade ju till klockan fyra i dag. Vi åkte till Örby och hämtade upp Mamma och Pappa där. Och sen så åkte vi vidare till Hallunda där Borzkos Mamma Dragica bor.

 

Hon hade ju bjudit hem familj, släkt, och vänner för att fira hennes 70-årsdag som är i morgon. Många kunde ju inte komma, eftersom det är mitt i semestertider. Och många i hennes släkt och bekantskapskrets åker ju ner till sitt gamla hemland Kroatien nu på sommaren.

 

Vi blev i alla fall ett tjugotal personer som samlades för att fira henne. Vi åt först massor med god mat. Sen så blev det kaffe och tårta. Och efter det så blev det snacks. Massa olika gott att dricka förstås också. Hon fick många fina presenter, presentkort, pengar, och blommor.

 

Jimmy åkte iväg en stund för att hämta upp Jenny på jobbet vid fyratiden. Hon duschade och bytte om där, och sen så kom Jimmy tillbaka tillsammans med Jenny.

 

Sen så satt vi alla och åt, drack, pratade, skrattade, umgicks, och hade det allmänt trevligt. Vid åttatiden sen så åkte jag, Jimmy, Mamma och Pappa hemåt. Mamma och Pappa var trötta och ville hem, så jag körde dem hem. Jimmy ville också hem, för han skulle iväg ut med sina kompisar. Borzko och Jenny stannade kvar en stund till.

 

När Jimmy och jag hade kört Mamma och Pappa hem, så åkte vi hem till Farsta. Sen nästan direkt så körde jag iväg Jimmy till Högdalen. Han skulle först hem till en kompis där, och sen så skulle de vidare på en fest.

 

Sen så var det meningen att jag skulle åka och hämta upp Borzko och Jenny så småningom. Men eftersom min Pappa hade tagit fel skor (!) när vi åkte hem, så blev det ändrade planer. Han hade råkat tagit en annan gästs skor. Så Borzkos syster Natalie körde hem Borzko och Jenny. Eller först så åkte de och bytte skor hos min Mamma och Pappa, och sen så körde de hit.

 

Vid elvatiden så var Borzko och Jenny hemma igen. Båda två var jättetrötta och båda två gick och la sig nästan på en gång.

 

Nu är klockan halvtolv ungefär. Borzko sover. Jenny sover. Jimmy är borta på fest. Jag tänkte blogga klart det här, och sen så tänkte jag lämna datorn och ägna mig åt min bok istället.

 

Jag lägger ut femton stycken kort från kvällen här nedanför. Jag brukar aldrig blogga fotografier på andra människor utan att fråga om lov. Men för en gångs skull så gör jag faktiskt ett undantag. Jag tror att ingen av de som var med i dag faktiskt har någonting emot att finnas på fotografi här i min blogg.

 


image657


image659


image654


image655


image653


image652


image651


image656


image647


image648


image649


image650


image646


image658


image660


Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja det såg ju inte oävet ut det där! Smarriga tårtor.. ;-D
Borzko och hans mamma är rätt lika varandra tycker jag! *kram*

2007-06-30 @ 23:41:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, allt var jättegott. Även om jag inte åt något av allt kött som fanns. Tårtorna tog jag kort på för jag tycker att hon gör så himla fina tårtor. Ja, de är nog lite lika, fast egentligen tycker jag att Borzko är en exakt kopia av sin Pappa. *Kram*

2007-06-30 @ 23:45:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Kul att man tar fel skor.. :) Tårtorna är jättefina!

2007-06-30 @ 23:52:26
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Hahaha! Ja, lite roligt att kunna ta fel skor! Men om man är 83 år, och dessutom har fått i sig lite alkohol, så är det lätt hänt! Tårtorna var både jättefina och jättegoda! :-)

2007-06-30 @ 23:55:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Niclas

Ni ser ut att ha haft ett härligt firande...

2007-07-01 @ 13:56:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14811/
Postat av: Bim

---> Niclas: Ja, jag tror att "svärmorsan" blev nöjd med sitt firande! :-D ( Och titta! Nu var det fotografier med gubbens släkt också! ;-D )

2007-07-01 @ 17:55:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Niclas

ha ha... tänkte just det. Inte ofta man ser det...

2007-07-01 @ 19:10:56
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14811/
Postat av: Bim

---> Niclas: Ja, jag skrev det på skoj, eftersom du påpekade det förut! ;-D

2007-07-01 @ 19:12:44
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0